محمود عباسی روز سه شنبه در حاشیه کنفرانس حقوق کودک در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر قم، در ۹ استان دیگر کشور نیز کلینیک های حقوق کودک راه اندازی شده که برای احقاق حقوق کودکان این مراکز در تمام استان های کشور راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: نخستین کلینیک حقوق کودک از ۲ ما گذشته در دانشگاه مفید قم راه اندازی شده است، هدف از راه اندازی این مراکز آموزش حقوق کودک، مشاوره روانشناختی، حقوقی و جامعه پذیری اجتماعی را انجام می دهند.
عباسی بیان داشت: آگاهی بخشی نسبت به حقوق کودک به خانواده ها و ترویج سیاست های کلان در رابطه با حقوق کودک در سطح استان و اجتماع از دیگر اهداف مهم از راه اندازی کلینیک های حقوق کودک است.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت و کنترل آسیب های اجتماعی پیرامون کودکان از محورهای اصلی فعالیت کلینیک حقوق کودک استان قم است که باید تا سرای محلات و فرهنگسرهای استان نیز گسترش پیدا کند.
وی ابراز کرد: وضعیت کلی کودکان در بعضی از استان های کشور وضعیت نسبتا مطلوبی دارند اما در برخی از استان های کشور شرایط کودکان فاجعه بار است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب ها و چالش هایی که هر استان در رابطه با مساله کودکان احساس می کند برنامه ها و سیاست گذاری های ویژه شده اند، تا پایان سال جاری چالش های اساسی پرامون کودکان مدیریت خواهد شد.
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری تاکید کرد: در سند ملی حقوق کودک در افق ۱۴۰۴ باید کودکان به حقوق خود بر مبنای آموزه ها و برنامه هایی که پیش بینی شده نائل شوند.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.