بهزاد رادمنش روز سه شنبه درجلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات فرمانداری قم افزود: عمده ای از اعتبارات جذب شده اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم در 2 سال گذشته برای ساماندهی و بهسازی سیلوی استان هزینه شده است.
وی اضافه کرد: در طول 4 دهه گذشته نسبت به سیلوی استان کم توجهی و انبوهی از مشکلات نصیب این ظرفیت مهم شده بود.
وی در ادامه عنوان کرد: در رابطه با خرید شکر در صورت مکاتبه و معرفی سازمان صمت، توسط بنکداران انجام خواهد شد.
راد منش گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران بر مبنای قیمت سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تمام شکر کشور را در اختیار چند کارخانه اصلی قرار داده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم اضافه کرد: برای کنترل قیمت شکر، برنامه حمل آن از استان خوزستان به انبار استان گلستان برای استفاده قم و برخی از استان های همجوار پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: انبار و زیرساختی برای ذخیره سازی شکر درقم وجود نداشته و نیاز شکر استان در شهرهای دیگر مانند تهران و گلستان ذخیره سازی میشود.
رادمنش بیان کرد: برای احداث و راه اندازی انبار ذخیره سازی شکر، باید زیرساخت های لازم توسط مسئولان استان اندیشیده شود.
وی عنوان کرد: تا قبل از این ، با منطقه بندی استان های کشور در رابطه با توزیع شکر مشکلی از نظر انبار ذخیره سازی وجود نداشت اما در شرایط فعلی و تغییر سیاست های ملی و استانی شدن توزیع این کالا نیاز به احداث انبار ضروری شده است.
وی با اشاره به مساله تامین روغن هئیت مذهبی نیز گفت: روغن با نرخ 15 درصد زیر قیمت مصرف کننده درب کارخانه به شرکت بازرگانی برای استفاده هیئات مذهبی پیش بینی شده است.
رادمنش تاکید کرد: برای تامین شکر مورد نیاز هیات های مذهبی 236 تن شکر با قیمت 3 هزار و 250 تومان در نظر گرفته شده است.
رادمنش گفت: همچنین 472 تن برنج با قیمت 6 هزار و 500 تومان و 15 درصد زیر قیمت بازار نیز در اختیار هیات های مذهبی قرار می گیرد.


عدم استقبال غرفه داران از نمایشگاه فروش فوق العاده لوازم التحریر
رئیس اتاق اصناف قم نیز با اشاره به برپایی نمایشگاه ویژه فروش فوق العاده لوازم التحریر گفت: نمایشگاه ناشران به مدت یک ماه در قم فعال خواهد بود.
حسن احمدلو تصریح کرد: تاکنون 30 درصد از ظرفیت این نمایشگاه تکمیل شده و برای ادامه برگزاری این نمایشگاه باید از غرفه داران خارج از استان استفاده شود.

وی تصریح کرد: گرانی کالا و قیمت بالای محصولات مهمترین عامل در عدم استقبال از برپایی نمایشگاه فروش فوق العاده فروش لوازم التحریر است.

7403/ 6133/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.