به گزارش ایرنا محمد جواد حق‌شناس روز سه شنبه در یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورا اظهار داشت: مدت هاست که موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها برای تماشای بازی فوتبال در صدر اخبار جامعه قرار گرفته است.  

وی گفت: فاجعه خودسوزی سحر، که به دختر آبی شهرت یافت یک  داستان غم انگیز برای همه دلسوزان میهن و ایران عزیز تبدیل شده است.
حق شناس با بیان اینکه یک دختر در ایران برای تماشای فوتبال خودش را آتش زده است، گفت: این تصویری است که از ایران با چند هزار سال سابقه تمدنی به دنیا نشان داده شد.
حق شناس ادامه داد: در همه جای دنیا میلیاردها دلار بودجه صرف می شود تا بلکه بتوانند مردم را به ورزشگاه ها بکشانند و تلاش بسیاری صرف می شود تا مردم بجای افسردگی ها،   تنهایی ها، رکود ها و رخوت ها در فضای ورزشگاه ها در شور و هیجانی جمعی با تقویت احساس همبستگی ملی و تخلیه احساسات و هیجانات خود را داشته باشند تا  برای آنکه تعادل و سلامت جامعه حفظ شود.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: جامعه امروز ما دچار بحران ها و آسیب ها و کژرفتاریهای متعددی است و نیمی از جامعه ما یعنی زنان این مرز و بوم با بیشترین فشارها و سختی ها مواجه هستند.
وی تاکید کرد:  امروز مدیریت شهری تهران در کنترل آسیب های اجتماعی ریشه دار جامعه با تنگناهای جدی مواجه است.
عضو شورای تهران عنوان کرد: 
شجاعت برای پذیرفتن سلیقه دیگران و شجاعت برای پذیرفتن حقوق نیمی از ملت نیاز امروز مدیریت کلان نگرجامعه است و بسیار ضروری است.
وی گفت: اگر بخواهیم همیشه با بستن ها و محدود کردن ها جامعه را اداره کنیم مطمئن باشیم در جایی شکست را خواهیم پذیرفت.
حق شناس افزود: حضور زنان با حفظ و رعایت جوانب شرعی و اخلاقی در ورزشگاه ها فقط نیاز زنان و دختران جامعه نیست بلکه نیاز همه جامعه است.  
عضو شورای تهران ادامه داد:  ضرورتی برای سلامت اجتماعی و نشاط جوانان و افزایش همبستگی ملی ماست.
وی اظهار داشت: از شهردار تهران انتظار و درخواست دارم برای تحقق شایسته و مناسب تر این مهم در سطح بوستان ها و ورزشگاه ها آمادگی و همکاری خود را با سازمانها و نهادهای مسئول اعلام دارد.

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.