به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس صالحی  شامگاه پنجشنبه در نشست با اهالی فرهنگ؛ هنر و رسانه استان اردبیل افزود: فعالان این عرصه‌ها به خاطر برخورداری از این توانمندی‌ها برای رفع مشکلات کشور در صورت برنامه‌ریزی مناسب، نه تنها مصرف کننده نیستند بلکه خود یک اقتصاد مولد هستند.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تلاش دارد با اجرای برنامه و طرح‌های گوناگون این دیدگاه  را جایگزین نگرش‌های صرف حمایتی کند

او یادآوری کرد: اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه می‌توانند  در زمینه کاهش انواع ناهنجاری‌های اجتماعی و یا توسعه گردشگری بواسطه تولید آثار تاثیرگذار و فاخر  کمک کنند و نیاز هست که دولت همانگونه که به توسعه زیرساخت‌ها از قبیل راه ، مسکن ، منابع آبی و نظایر آن توجه می‌کند شرایط استفاده از این ظرفیت کم‌نظیر را که می‌توان از آن به عنوان اقتصاد خلاق حلال نام برد فراهم آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تحقق این امر مهم نیاز به زمان دارد ادامه داد: دولت دوازدهم با اجرای چند طرح ازجمله فراخوان شهرهای خلاق، ایجاد خیابان‌ها و گذرهای فرهنگی و معرفی تولیدات ده‌ها هزار هنرمند مرتبط با وزارت ارشاد گام‌های خوبی را در این ارتباط برداشته است.

صالحی بیان کرد: حدود ۲۰۰ شهر در فراخوان شهرهای خلاق شرکت کرده‌اند که در آن تلاش می‌شود تا شهرهای دارای توانمندی‌های مشابه و مشترک در زمینه‌های مختلف هنری مانند انیمشین ، گرافیک و نیز برپایی نمایشگاه‌ها ،تجمیع منابع انسانی و مالی و نظایر آن همکاری کنند.

وی افزود: همسو شدن نگاه‌های اهالی هنر و رسانه با دولت در این موارد زمینه شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها و درآمدزایی فراوان را برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه فراهم کرده و کمک می‌کند تا فعالان این عرصه ها روی پای خود بایستند.

او گفت: دولت اقدام‌های حمایتی خود را تا آنجا که در توان دارد برای اهالی هنر و رسانه با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف انجام می‌دهد اما آشکار باید گفت که این اقدام‌ها فقط می‌توانند بخشی از مشکلات آنها  را کم‌رنگ کنند.

صالحی  همچنین به اجرای طرح امضای تفاهم‌نامه با استانداران کشور برای ترکیب‌سازی منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با منابع استانی اشاره کرد و گفت : در اجرایی کردن این طرح که از پارسال آغاز شده تاکنون ۹ هزار میلیارد ریال برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های فرهنگی در تعدادی از استان‌های کشور تفاهم‌نامه امضا شده است.

وی در ارتباط با بیمه اهالی هنر و فرهنگ نیز گفت : تعداد بیمه شدگان این حوزه از ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر در سال ۱۳۹۵ به ۴۲ هزار نفر در زمان حاضر افزایش یافته که رقمی قابل توجه است.

او همچنین میزان پرداخت بیمه در همان سال را ۲۶۸ میلیارد ریال ذکر کرد که این میزان طی پارسال با افزایش دو برابری به ۵۴۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: هنرمندان اردبیل بیشترین و مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری را با کمترین امکانات، تجهیزات و منابع مالی طی چند سال اخیر رقم زده‌اند.

اکبر بهنامجو افزود: هرچند تلاش خودمان را برای حمایت همه جانبه اصحاب فرهنگ و هنر به کار گرفته‌ایم اما واقعیت این است که این اقدام‌ها در برابر تعداد فراوان هنرمندان و کارهای بزرگی که انجام داده‌اند کوچک جلوه می‌کند.

وی ادامه داد: با همکاری دستگاه قضایی و  تعدادی از ادارات ذیربط استان اردبیل یک کار و طرح مشترک برای کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات گوناگون با استفاده از پیشنهادات افراد صاحبنظر و نیز تولیدات ارزشمند هنری آغاز کرده‌ایم.

او همچنین پیگیری مسایل مربوط به ایجاد دانشگاه هنر ازجمله مسایل مربوط به زمین و صدور مجوز و نیز تلاش برای برچیدن کارهای جزیره ای و یا موازی‌کاری  در ارتباط با فرهنگ و هنر را از اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات فعالان این عرصه در استان اردبیل دانست.

در این نشست که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل ترتیب یافت تعدادی از نمایندگان جامعه فرهنگی و هنری این استان پیشنهادها و مشکلاتشان را مطرح کردند.

۶۰۱۹  /۶۰۱۶  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.