به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدعلی خسروی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی حضرت زینب (س) موسوم به 'شکوه شکیبایی' در زنجان افزود: اگر انسانها جمال مطلقی که بر عالم حاکم است را درک کنند دیگر در جامعه شاهد ناهنجاری و آسیب های اجتماعی نمی شویم.
وی ادامه داد: طی 40 سال حیات انقلاب اسلامی، در برخی از ابعاد به خوبی پیشرفت کردیم ولی در حوزه اخلاق چنین نبوده است.
حجت الاسلام خسروی اظهار داشت: اگر به ملکوت توجه داشته باشیم و ارتباط بین ماده و معنا را در همه جا ببینیم درمی یابیم که عالم محضر خداست و در محضر خدا معصیت نمی توان کرد ولی ما عالم را محضر خدا ندیدیم بلکه فقط خود و باند و جناح خود را می بینیم که معصیت می کنیم.
مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید تلاش کنیم که هنر ما در جامعه، هنری فاخر باشد و در مسیر تربیت و سازندگی افراد حرکت کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: هدف از برگزاری جشنواره ملی شکوه شکیبایی اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی و زینبی با تأکید بر اصول و ارزش های خاندان عصمت و طهارت(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب(س) وکمک به انتشار گسترده‌تر این آثار، ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر فعالان آواها و سرودها در حوزه معارف اسلامی در کشور و معرفی و شناسایی بعد نشاط زندگی خاندان عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت زینب(س) است.
فاطمه کرباسی ادامه داد: ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب(س) و همچنین ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن، نگاه زیبا شناختی حضرت زینب(س) و بصیرت، شجاعت و ظلم ستیزی و مدیریت جهادی و مسئولیت پذیری آن حضرت، از جمله محورهای پنجمین جشنواره ملی 'شکوه شکیبایی' بود.
وی اظهار داشت: 105 اثر از 20 استان کشور در بخش های سرود گروهی و انفرادی ' آوا، مدیحه و ابتهال' به پنجمین جشنواره ملی 'شکوه شکیبایی' که امسال در رشته آواها و سرودها بود، ارسال شد.
به گزارش ایرنا، در آیین اختتامیه جشنواره ملی حضرت زینب (س) موسوم به 'شکوه شکیبایی' از 6 گروه برگزیده در بخش گروهی و 7 نفر در بخش انفرادی تقدیر شد.
هشت تن از ارائه کنندگان بهترین آثار نیز موفق به دریافت تندیس جشنواره ملی حضرت زینب (س) موسوم به 'شکوه شکیبایی' شدند.
/6085/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.