جمال باقری نسامی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا هدف از استقرار این تیم ها را ارائه خدمات آزمایشگاهی رایگان تشخیصی در باره ویروس اچ آی وی به مردم اعلام کرد.

وی گفت: بیشترین فعالیت این تیم های سیار در مناطق حاشیه ای شهرها است، مناطقی که ضریب خطر آلودگی افراد به ویروس اچ آی وی بیشتر تخمین زده می شود و در عین حال از امکانات و خدمات آزمایشگاهی لازم برخوردار نیستند.

سرپرست بهزیستی مازندران با اعلام این که نتیجه آزمایش هایی که توسط کادر پزشکی این تیم ها انجام می شود، کاملا محرمانه است، تاکید کرد: نتیجه به جز به خود بیمار ، به هیچ فردی داده نمی شود و افشاء نخواهد شد.

وی با بیان این که در سراسر استان مازندران تیم‌های تخصصی سیار به صورت داوطلبانه آزمایش اچ آی وی خواهند گرفت، افزود: در این پایگاه های سیار علاوه بر آزمایش اچ آی وی  و اطلاع رسانی ، انواع مشاوره های تخصصی و بسته های آموزشی نیز ارائه می‌شود.

بر اساس آمارهای رسمی تاکنون ۴۸۴ فرد آلوده به ویروس اچ آی وی در مازندران شناسایی شدند. تمامی این افراد تحت پوشش خدمات پزشکی و بهداشتی قرار دارند. 

ویروس اچ آی وی در مرحله نهایی به بیماری ایدز می انجامد.

درخواست همکاری از مردم 

سرپرست بهزیستی مازندران با اظهار این که اچ آی وی و ایدز هم در نهایت بیماری محسوب می شود، گفت: متاسفانه به دلیل مخفی کاری بیماران مبتلا یا مشکوک به ابتلای اچ آی وی، تشخیص این بیماری بسیار دشوار است و نیاز به همکاری اجتماعی دارد.

وی افزود: جامعه و افراد باید بپذیرند که اچ آی وی مثل هر بیماری دیگر نیازمند درمان است و برای برخورداری از درمان هم ابتدا باید افراد آلوده شناسایی شوند تا بتوانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

باقری با اعلام این که بیماری در مرحله اولیه قابل درمان است، گفت: به راحتی با خدمات مشاوره ای و با داروهای موجود می توان از انتقال و حتی پیشرفت بیماری در بدن بیمار جلوگیری کرد. 

وی افزود: خوشبختانه اکنون پیشرفت های خوبی در زمینه ای دارویی برای این بیماری صورت گرفته و می توان آن را به راحتی تحت معالجه قرارداد. 

سرپرست بهزیستی مازندران تاکید کردکه افراد آلوده به ویروس اچ آی وی از تمامی خدمات رایگان ، مستمری و مشاوره ای بهزیستی برخوردار خواهند شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.