به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، مهدی رزاجویان گفت که در پی جاری شدن سیل در اسفندماه 97 و فروردین ماه 98 در مازندران و به بارآمدن خسارات قابل ملاحظه به بخش های مختلف عمرانی، زیرساختی و زیربنایی، با پیگیری های استاندار ، هیات وزیران با اختصاص یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای برای آبگیری کامل سد گلورد  موافقت کرد. ‎

معاون استاندار مازندران افزود: دولت این تصمیم را به خاطر اهمیت و ضرورت نقش این پروژه در پیشگیری از سیل های آتی و حوادث غیرمترقبه، احداث راه و پل جایگزین ( راه روستایی واقع شده در پایین تر از آب دریاچه سد گلورد ) و برقراری ارتباط جاده ای روستاهای بالادست اتخاذ کرد.

بارش شدید باران و پس از آن سیلابی که درآخرین روزهای زمستان سال قبل در مازندران رخ داد، خسارات زیادی به زیرساخت ها، تاسیسات ، کشاورزی و مردم استان وارد کرد که برآورد های خسارت رقم حدود 15 هزار میلیارد ریال را نشان می دهد.
شهرستان نکا نیز یکی از مسیرهای سیلابی بود و همزمان سیلاب منجر به پر شدن مخزن سد تازه تاسیس گلورد شد.
سد گلورد در 41 کیلومتری جنوب شهرستان نکا روی رودخانه نکارود است و با بهره‌برداری از آن ضمن کنترل سیلاب های مخرب ، آب مورد نیاز 51 روستای منطقه تامین می‌شود.
این سد پس از نیم قرن در دولت تدبیرو امید تکمیل و در سال 1396 به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.