عباس پورنصرالله روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حمایت از بخش کشاورزی توزیع ۴ هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم، ۳۵۰ تن بذر جو، ۲۶۰ تن بذر شبدر(علوفه ای) ، ۱۵۰تن بذر کلزا و حدود ۴۰ تن نیز بذر سبزیجات برگی و غده ای مورد نیاز کشاورزان مازندرانی برای کشت پائیزه از ابتدای مهر آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس براورد انجام شده امسال در سطح ۵۱ هزار هکتار گندم ، ۴۰ هزار هکتار کلزا ، ۲۹ هزار هکتار جو ، ۲۵ هزار هکتار شبدر و ۳۰ هزار هکتار انواع سبزیجات کشت می شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون مراحل کشت ۵۰ درصد جو ، ۳۰ درصد کلزا ، ۸۰ درصد شبدر و ۶۵ درصد انواع سبزیجات در سطح زمین های کشاورزی استان انجام شده است.

پورنصرالله با اشاره به اعلام خرید تضمینی هر کیلو کلزا با قیمت چهار هزار و ۶۶۰ تومان از سوی دولت پیش‌بینی کرد امسال شاهد افزایش کشت کلزا در مازندران باشیم.

در سال زراعی گذشته جمعا ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان مازندران خریداری شد که از این مقدار  ۴۰ هزار تن توسط سیلوها و  ۱۰ هزار تن هم توسط کارخانه های آرد خریداری شد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به توزیع انواع کود شیمیایی بین کشاورزان گفت : در راستای حمایت از کشاورزان برای کشت پاییزه ۱۵ هزار تن انواع کود شیمیایی بین انان توزیع می شود.

مازندران دارای ۴۷۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت است که با در نظر گرفتن کشت پائیزه سطح زیر کشت به ۵۷۰ هزار هکتار می رسد.

سالانه۷ میلیون تن در مازندران محصولات زراعی و باغی تولید می شود که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن را محصولات زراعی تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.