به گزارش خبرآنلاین از ساری ،حسین حسن‌نژاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، تبلیغات گسترده کنکور در قالب‌های مختلف را نوعی آسیب اجتماعی دانست و افزود: تبلیغات برای کنکور مدرن‌ ترین آسیب اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر این که مدیران به حوزه آسیب های اجتماعی باید نگاهی متحول و درست داشته باشند، گفت: با نگاه درست مدیریت آسیب های اجتماعی بویژه در بخش کودکان و دانش آموزان به نتیجه خواهد رسید.

وی بر ضرورت بازنگری در نوع نگاه به آسیب های اجتماعی در دستگاه های متولی آموزش تاکید کرد و اظهار داشت: نگاه کنونی که منطبق بر واقعیت نیست سبب ایجاد تناقض میان برنامه ها و نسخه پیچی برای رفع آسیب های اجتماعی در این حوزه می شود.

حسن نژاد یادآور شد: در حالی که امروز فرصت ها و ظرفیت های خوبی نسبت به گذشته برای اصلاح امور در اختیار داریم، ولی متاسفانه نگرش نادرست متولیان این مجموعه ها سبب می شود تا این فرصت ها در حوزه کودکان و نوجوانان خود به عنوان  تهدید و آسیب اجتماعی قلمداد شوند.

وی گفت: امروزه دغدغه والدین در پیگیری آسیب های اجتماعی و تعلیم و تربیت به مراتب بیشتر از گذشته است و شبکه های اجتماعی و همچنین دیگر ابزارهای ارتباطی ظرفیت بزرگی برای مدیریت آسیب های اجتماعی خواهد بود.

حسن نژاد افزود: دغدغه امروز والدین برای تعلیم و تربیت فرزندان خود بزرگ‌ ترین سرمایه آموزش و پرورش و همه دستگاهها است که هنوز نتوانسته اند از آن بهره برداری کنند. تا زمانی که نگاه نسبت به آسیب های اجتماعی و کودکان و دانش آموزان تغیییر نکنذ و برنامه ریزی اصولی و عملیاتی را در این بخش شاهد نباشیم، اهداف محقق نخواهد شد.

حسن نژاد همچنین در واکنش به درخواست آموزش و پرورش برای همکاری مالی و اجرایی دستگاهها در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: ابتدا آموزش و پرورش باید برنامه های خود را در عمل ثابت کند و سپس دستگاه ها را به کمک بطلبد.

وی اجرای برنامه های حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سطح وسیع را همراه با خطا و اشتباه دانست و ابراز نمود: آموزش و پرورش ابتدا باید تمامی برنامه هایش در این حوزه را در جامعه آماری محدود اجرا کند و پس از دریافت بازخورد مثبت، با درخواست امکانات و بودجه در سطح کلان اجرایی نماید.

معاون استاندار مازندران از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست تا برنامه خود در حوزه پیش گیری و مدیریت آسیب اجتماعی را پس از اثبات کارآیی در اختیار دستگاه ها قرار دهند تا آنها بتوانند به کمک این مجموعه آموزشی بروند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1281927
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.