سید سعید شاهرخی روز سه‌شنبه در یازدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در همدان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به عنوان موضوع با اهمیت در دستور کار دولت تدبیر و امید است افزود: کاهش آسیب کودکان موضوع مهمی است که رابطه مستقیم با سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: توجه به آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان دارای اهمیت ویژه ای است چراکه آنها آینده سازان این جامعه هستند و باید حق ویژه ای را برای آنها قائل شد.

استاندار همدان گفت: آسیب‌های اجتماعی می‌تواند تاثیر عمیقی هم در آینده کودکان و هم در جامعه داشته باشد که این موضوع رسالت و مسئولیت مدیران را سنگین تر می‌کند و در این استان در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا دستگاه های اجرایی برنامه خاصی را تدوین کرده اند و آموزش و پرورش استان همدان با ۲۸۵ هزار دانش آموز برنامه های مختلفی را برای احقاق حقوق کودکان و نوجوان تدوین کرده است.

شاهرخی اظهار داشت: در سند راهبردی ، کنترل و کاهش آسیب اجتماعی نقش بهزیستی بسیار پر رنگ است و بحث بهزیستی و دستگاه ها برای کودکانی که دچار آسیب شده اند باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش سازمانهای مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: سمن ها نقش فعال وارزنده ای دارند که باید زمینه فعالیت و همکاری و مشارکت سازمانهای مردم را فراهم کنیم.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.