به گزارش خبرنگار ایرنا ، تیم فوتبال ساحلی نوشهر که چند سالی در رقابت های فوتبال ساحلی کشور حضور دارد با درخشش در رقابت های  امسال لیگ برتر از میان ۱۲ تیم شرکت کننده در مقام چهارم جدول رده بندی قرار گرفت.

رقابت های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور با حضور ۱۲ تیم روز گذشته پایان یافت و تیم‎ فوتبال ساحلی موج‌سواران نوشهر با کسب ۴۱ امتیاز و با یک اختلاف از تیم سومی اینا اردکان در پایان رقابت های لیگ برتر کشور جایگاه چهارمی جدول را تصاحب کرد و تیم مقاومت گلساپوش یزد با ۵۵ امتیاز مقام نخست را به دست آورد و تیم پارس جنوبی بوشهر نیز با ۵۳ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

تیم موج سواران که برای نخستین سال در لیگ برتر حضور یافت با مساعدت سازمان لیگ و داشتن حداقل امکانات لازم، دیدارهای امسال را در مجموعه ورزشی سید پیمان حسینی در ساحل گردشگری سیترای نوشهر و در زمینی برگزار کرد که به وسیله میله های داربست محصور شده است.

این درحالی است که برای سال آینده یکی از مهمترین استانداردهای لازم برای حضور تیم ها در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور داشتن استادیوم استانداردی است که سکوهای بتنی برای تماشاگران، رختکن، دستشویی و نور مناسب داشته باشد. مجموعه های ورزشی طبق استاندارد باید یکهزار و ۲۰۰ لوکس نوری داشته باشند.

مدیرعامل تیم فوتبال ساحلی موج سواران نوشهر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مجموعه ورزشی سید پیمان حسینی در ساحل سیترای نوشهر محل برگزاری مسابقات لیگ امسال از داشتن حداقل امکانات لازم برای حضور و میزبانی تیم موج سواران نوشهر در لیگ برتر کشور محروم است.

محمد غریب افزود : زمین بازی این رقابت ها با وجود داشتن ماسه مناسب ، با داربست محصور شده است و امکانات اولیه آن نظیر رختکن ، سرویس بهداشتی و سایر امکانات به صورت کانکسی است.

به با اعلام این که مجموعه ورزشی حاضر امکان حضور سه هزار تماشاگر را دارد، توضیح داد: امسال به سختی توانسته ایم با توجه به امکانات حداقلی مجموعه ورزشی ساحل سیترا مجوز حضور پیدا کنیم ولی با توجه به شرایط موجود قطعا در سال آینده امکان حضور در لیگ برتر وجود نخواهد داشت.

مدیر عامل تیم فوتبال ساحلی موج سواران نوشهر افزود : برای حضور در لیگ برتر سال آینده در حال پیگیری برای دریافت مجوز و جذب سرمایه گذار برای احداث مجموعه ورزشی استاندارد در ساحل سیترا هستیم و امیدواریم که مسئولان برای رفع این مشکلات تعامل بیشتری و زمان را در نظر داشته باشند.

وی همچنین از تنگناهای مالی برای ادامه فعالیت تیم سخن به میان آورد و گفت: شرایط مالی در لیگی گه پایان یافت به گونه ای بود که نتوانستیم تیم را برای بازی مقابل تیم مقاومت گلساپوش یزد به آنجا اعزام کنیم.

غریب افزود: در صورت داشتن حامی مالی، با توجه استعدادهای این منطقه در زمینه فوتبال ساحلی کسب سکوی قهرمانی دور از ذهن نخواهد بود.

وی به وعده کمک  ۵۰ میلیون تومانی استاندار مازندران برای تیم موج سواران نوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان شهرستانی تا یک هفته دیگر این وعده محقق شده و مبلغ به حساب تیم واریز خواهد شد ولی با این مبلغ فقط می توانیم بخشی از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنیم ، در حالی که حدود ۵۰ درصد از تعهدات مالی بازیکنان یعنی معادل ۱۵۰ میلیون تومان بر اساس قرار داد آنان باقی مانده است.

او ادامه داد: هزینه امسال تیم در لیگ برتر ۵۵۰ میلیون تومان بود که  ۳۵۰ میلیون تومان آن از منابع شخصی تامین شده و ۲۰۰ میلیون تومان را همچنان دیگر بدهکار هستیم.

پیگیری برای تحقق وعده ها

رییس اداره ورزش و جوانان نوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نتایج کسب شده توسط تیم موج سواران را آن هم در نخستین سال حضورش در لیگ برتر  " عالی " توصیف کرد و گفت: قبل از آغاز مسابقات لیگ شهردار و اعضای شورای شهر نوشهر به دنبال فراهم کردن امکانات لازم و استاندارد برای برپایی مسابقات لیک برتر فوتبال ساحلی در این شهر ساحلی بودند.

مجتبی اسلامی افزود: در این راستا با توجه به نخستین سال حضور تیم نوشهری در لیگ برتر در اردیبهشت امسال با فنس کشی دور زمین مسابقه، جانمایی رختکن و سرویس بهداشتی به صورت کانکس به همراه نور مجموعه های ورزشی طبق استاندارد یکهزار و ۲۰۰ لوکس نوری (یکای شدت روشنایی) ایجاد شد.

وی تصریح کرد: براساس برآورد اولیه برای ساخت یک استادیوم فوتبال ساحلی در ساحل سیترای نوشهر حداقل نیاز به سه میلیارد تومان اعتبار است که در بازدید رئیس سازمان برنامه بودجه استان مازندران از این زمین ، وعده داد که نیمی از این اعتبار را در صورت تامین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ، پرداخت شود.

رییس اداره ورزش و جوانان نوشهر گفت: در حال حاضر مسئولان شهری پیگیر تامین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه از منابع شهری و یا جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هستند تا هرچه زودتر استادیوم استاندارد برای مسابقات لیگ برتر احداث شود.

ضرورت تامین خواسته ها تا بهمن 98

سرمربی تیم موج سوران نوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با توجه به سطح بازیکنان به لحاظ فنی، قدرت بدنی و همکاری و انسجام آنان، این تیم توانست سال گذشته از دسته یک کشور به لیگ برتر صعود کند و در پایان رقابت های امسال هم با اختلاف یک امتیاز از تیم سوم جدول به مقام چهارم دست یابد که بیانگر قابلیت های این تیم است.

سهند اسماعیلی افزود: بازیکنان تیم با وجود دریافت نکردن همه مطالبات خود با تعصب و غیرت بازی های خوبی از خود به نمایش گذاشتند که قدردان تعامل آنها و حمایت های تماشاگران هستم.

وی گفت: در صورت حمایت های مالی مناسب از تیم موج سواران و آسیب ندیدن سینا رحمتی بازیکن تیم ملی و بهترین بازیکن تیم که از اوایل نیم فصل لیگ برتر رخ داد و تا پایان لیگ ادامه یافت، این تیم می توانست جزو سه تیم برتر لیگ برتر کشور شود.

سرمربی تیم موج سوران نوشهر افزود: مسئولان شهرستانی و استانی باید حمایت لازم را از این تیم لیگ برتر نوشهر بیش از پیش داشته باشند زیرا این تیم در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور که جزو دو لیگ برتر جهانی است در جایگاه چهارم قرار گرفت.

اسماعیلی بر ضرورت داشتن یک مجموعه ورزشی استاندارد در ساحل نوشهر تاکید کرد و گفت: شهرستان نوشهر از پناسیل های خوب ورزشی به ویژه در حوزه فوتبال ساحلی برخوردار است و با فراهم شدن مجموعه ورزشی مناسب به عنوان امکانات سخت افزاری لازم این استعدادها شکوفا خواهند شد.

وی با اعلام این که رقابت های لیگ برتر سال آینده از اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز می شود و تیم های شرکت کننده باید بهمن ماه امسال برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کنند، گفت: با توجه به شرایط اعلامی و نداشتن مجموعه ورزشی استاندارد در نوشهر حضور این تیم با مشکل مواجه خواهد شد.

اسماعیلی همچنین از پیگیری با فوتبال ساحلی آلمان برای ایجاد یک آکادمی تخصصی فوتبال ساحلی زیر نظر آنها خبر داد و افزود: راه اندازی این آکادمی نیز نیازمند حمایت های مالی است.

سرمربی تیم موج سواران با اشاره به حضور و بازی های خوب تیم نوشهری در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور، گفت: این حضور علاوه بر افزایش انگیزه بین جوانان و نوجوانان منطقه، یک موج ورزشی در جامعه را با توجه به حضور خانم ها و آقایان به عنوان تماشاگر بعد از سالها فاصله از تیم شموشک نوشهر در شهرستان ورزشی نوشهر ایجاد کرد که لازم است با حمایت مسئولان این حرکت با شتاب بیشتری ادامه یابد.

/۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.