این دیدار عصر یک‌شنبه از هفته پنجم مسابقات فوتبال دسته یک باشگاه‌های ایران ( جام آزادگان ) و با حضور پنج هزار تماشاگر در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزارشد ، تیم فجر با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید و با توجه به تساوی تیم بادران تهران، جای این تیم را در صدر جدول گرفت.

برخلاف دیدارهای گذشته شهرآورد که معمولا بازی نه چندان خوبی از آب در می آمد،  سومین شهر آورد شیرازی نیز خوب برگزار شد و هر ۲ تیم میل به پیروزی داشتند از این رو بازی جذابی به نمایش گذاشتند .

غلامرضا عنایتی و داود مهابادی که با تیم استقلال تهران سابقه بازی در شهرآورد بزرگ آبی و قرمز  تهران را داشتند از حساسیت این بازی آگاه بودند و به همین دلیل سعی کردند بازی را هجومی برگزار کنند که اینگونه شد.

سرمربی تیم فجر ترجیح داد در این بازی بابا محمدی مهاجم گلزن خود را روی نیمکت بنشاند و با بهروز هوشنمد که خیلی خوب بازی کرد و همچنین محمد امینی در خط حمله زوج خوبی را تشکیل دادند و بارها مدافعان تیم قشقایی را آزار دادند و این تیم هم با محمد غلامی با تجربه قصد بازکردن دروازه فجر را داشتند.

در نیمه نخست اگرچه با برتری فجری‌ها آن هم با ۲ گل به پایان یافت اما هر ۲ تیم فرصت های خوب گلزنی را داشتند که فجری‌ها بیشتر خطرناک ظاهر شدند و یکبار هم تیر افقی دروازه قشقایی را به لرزه درآوردند.

بازی با برتری تیم فجر آغاز شد  و آنها دستور داشتند در زمین حریف فشار بیاورند و از سمت چپ به گل برسند که همین اتفاق هم افتاد و در آن سوی میدان هم تیم قشقایی که میزبان بود سعی داشتند با پاس های کوتاه و  ارسال توپ به پشت مدافعان فجر، غلامی را صاحب موقعیت کنند که یکی دو بارخطرناک ظاهر شدند.

پس از اینکه در دقیقه چهار ضربه محمد امینی بازیکن تیم فجر با واکنشن مسلم حق شناس سنگربان تیم قشقایی دفع شد، ۲ دقیقه بعد بر روی یک همکاری تیمی  توپ به محمد غلامی رسید و این بازیکن به راحتی مدافع روبرویش  را از سر راه برداشت و توپ را به روی دروازه ارسال کرد اما ضربه سر کم دقت محمد جواد عباسی  یک فرصت خوب برای تیم قشقایی از دست داد .

در ادامه بازی نیز  فجری‌ها باز هم از سمت چپ که نقطه ضعف تیم قشقایی بود  دست به حمله زدند و در دقیقه ۱۶ ، محمد امینی ازاین سمت توپ را بخوبی روی دروازه تیم قشقایی ارسال کرد و  بهروز هوشمند بهترین بازیکن زمین  با یک ضربه دقیق گل نخست بازی را به ثمر رساند.

دقیقه ۲۵  بازی تیم میزبان که نمی خواست بازنده بازی باشد بر روی یک کار گروهی توپ را به محمد غلامی درون محوطه هجده قدم رساندند اما این بازیکن که در این دیدار با عصانیت بازی می کرد توپ را با بیدقتی به بیرون زد تا فرصت گل مساوی برای قشقایی از دست برود.

تیم فجر که یک بر صفر از حریفش پیش بود با به گردش درآوردن توپ و پاس‌های زیاد سعی داشتند بازی  را کنترل کنند که دراین امر موفق بودند.

دقیقه ۳۲ سنجانکی بازیکن تیم قشقایی با بیدقتی  یک فرصت خوب را از دست داد اما چهار دقیقه بعد ضربه امیر حسین صدقی بازیکن تیم فجر به تیر افقی دروازه قشقایی برخورد کرد و آنها خیلی خوش شانس بودند که دروازه آنها برای دومین بار باز نشد .

دقیقه ۳۷ همه چیز برای گل مساوی قشقایی رقم خورد ،  ضربه زیبای محمد جواد عباسی از روی یک ضربه کاشته در زیر طاق دروازه توسط جلالی راد دروازبان تیم فجربه بیرون فرستاد و ناجی فرو ریختن دروازه اش شد .

در حالیکه به نظر می رسید این نیمه با همان یک گل به  سود فجر پایان یابد اما  در دقیقه یک وقتهای اضافه نیمه نخست  این بار فجری ها از سمت راست تیم قشقایی دست به حمله زدند و امیر حسین صدقی  که خوب بازی کرد توپ را به صورت عرضی روی دروازه  قشقایی ارسال کرد و توپ با ضربه بغل پای بهروز هوشمند گل دوم بازی و خودش رابه ثمر رساند تا کار قشقایی را در این  نیمه تمام کند و سرانجام نیمه نخست با نتیجه ۲به بر صفر به سود فجر پایان یافت .

نیمه دوم و ادامه یورشها 

در نیمه دوم نیز رضا عنایتی سر مربی تیم قشقایی برای عقب ماندگی ۲ گل خورده سعی داشت که دروازه تیم فجر را باز کند اما بازی منطم تیم فجرکه دو گل از حریفش پیش بود  ضمن حفظ گل‌های زده روی ضد حمله می خواستند به گل‌های خود بیفزایند که  یکی دوبار این فرصت را داشتند.

دقیقه ۶۳ فجری ها می توانستند به گل سوم برسند که ضربه سر بهروز هوشمند با جایگیری خوب دروازبان قشقایی دفع شد تا این بازیکن سه گله نشود.

رضا عنایتی که تیمش عقب افتاده بود  در دقیقه ۶۴ آخرین تعویض خود را هم انجام داد و محمد غلامی که خسته شده بود را از بازی بیرون آورد و بهزاد دودانگه  جوان را جانشین این بازیکن کرد که تحرک خوبی را به خط حمله قشقایی داد و اگر این تعوض زودتر انجام شده بود شاید می توانستند بهتر نتیجه بگیرند .

دقیقه  ۷۵ دودانگه بازیکن تعویضی تیم قشقایی یک فرصت خوب را برای گلزنی داشت که توپش توسط سنگربان فجر دفع شد.

 در ادامه بازی بازیکنان تیم قشقایی برای جبران گل‌های خورده به آب و آتش زدند و بازی خوبی را ارایه دادند اما دیگر فرصتی برای آنها باقی نماند تا به گل برسند .

مهابادی سرمربی تیم فجر هم در دقیقه ۸۲ آخرین تعویض خود را در خط حمله انجام داد تا از فشار حریف کم کند و بابا محمدی بازیکن گلزن خود را به بازی فرا خواند و بهروز هوشمند بازیکن دوگله خود را تعویض کرد تا بتواند بر روی ضد حمله به گل سوم برسد که اینگونه نشد.

در دقایق پایانی بازی فشار تیم قشقایی بیشتر شد و انها در واپسین لحظات بازی می توانستند به گل برسند که یک بار مهاجم این تیم درون محوطه فجر با خطا متوقف شد که بازیکنان تیم قشقایی اعتقاد به پنالتی داشتند و اعتراض آنها هم ره به جایی نبرد .

در لحظات پایانی وقت های تلف شده نیمه دوم باز هم محمد جواد عباسی بازیکن تیم قشقایی شانس خود را برای گشودن دروازه تیم حریف از روی یک ضربه ایستگاهی آزمایش کرد و این بار هم ضربه خوب او با واکنش دروازبان تیم فجر دفع شد و سرانجام ای بازی زیبا و پر افت و خیز با نتیجه ۲ بر صفر به سود فجر پایان یافت و آنها  به صدر جدول رفتند.

با پایان یافتن هفته پنجم تیم فجر با ۱۲ امتیاز به تنهایی در صدر جدول ایستاد، مس رفسنجان ، بادران تهران ، خوشه طلایی ساوه و آلومینیم اراک هم به ترتیب با ۱۱ امتیاز دوم تا پنجم شدند .

در مسابقات فوتبال لیگ دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند، که پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر دوره بیستم در سال ۹۹ را کسب خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم به دسته دوم می روند.

۹۶۰۰ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.