به گزارش خبرنگار ایرنا ، این تصمیم در نشست امروز شنبه کمیته بانوان ستاد هفته گرامیداشت دفاع مقدس مازندران در ساری اتخاذ و نهایی شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این نشست با اشاره به همکاری و تلاش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدسف گفت: زنانِ سرداران و شهدای مطرح استان به عنوان افرادی که در این دوران دوشادوش همسران خود حضور داشتند و تجربیات و خاطراتی از این دوران را با خود به همراه دارند به عنوان راوی به بیان خاطرات آن دوران خواهند پرداخت .

سمیه قاسمی طوسی افزود : در دوران هشت سال دفاع مقدس ما با زنانی مواجهیه که با همراه و همپای همسران خود در مناطق جنگی ساکن شدند و زیر بار بمباران دشمنان ایستادگی کردند و شاهد حوادث و موقعیت هایی از دوران هشت سال دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان بودند که هنوز به جامعه عرضه نشده است . 

وی با اشاره به اینکه سال ها از دوران دفاع مقدس گذشته و شاید سرداران و سلحشوران آن دوران در بین ما نباشند ، تاکید کرد: این بانوان به عنوان بازماندگان دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان مسائل آن دوران می توانند با باز کردن زوایای دیگر ، اذهان مردم بویژه نسل جوان و نوجوان را روشن کنند.

قاسمی طوسی توضیح داد: لشکر ویژه ۲۵ کربلا به عنوان لشکر خط شکن از استان مازندران در زمان جنگ با حضور در موقعیت های نفوذ ناپذیر با عملکرد عملیاتی خود توانست نقش مهمی را در پیروزی های آن دوران ایفا کند و در آن زمان بودند خانواده های سرداران و شهدای شاخص این لشکر  که در شرایط سخت بمباران در کنار همسران خود در اهواز حضور داشتند و وقایع و حوادث آن زمانِ جنگ  را دیدند .

وی گفت که برای روایت خاطرات همسران شهدا، همایشی با محور خاطره گویی همسرانِ سرداران و شهدای شاخص مازندران  در استان برگزار می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: این همایش در هفته دفاع مقدس امسال در ساری برگزار خواهد شد و در این همایش بخش های ناگفته جنگ از زبان همسران سرداران شهید بیان خواهد شد .

وی همچنین از مجموعه های فرهنگی خواست تا برای ماندگار کردن رشادت ها و ارزش های دفاع مقدس تلاش بکنند ، گفت : انتقال ارزشهای این دوران نباید به  برگزاری جلسات و همایش ها خلاصه شود و با ساخت فیلم ها این جریان را برای نسل آینده ماندگار کرد .

قاسمی طوسی از ساخت سریال "سیمرغ " که در آن سرگذشت دو خلبان شهید کشوری و شیرودی به نمایش درآمد به عنوان تجربه ای خوب و موفق در مازندران یاد کرد و افزود: می توان از این طریق دیگر سرداران شهید بویژه سردارانی را که در حوزه نیروی زمینی سپاه فعالیت های ویژه ای داشتند، به نسل امروز معرفی و ماندگار کرد .

۲۰۹۶/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.