سردار سرتیپ بهمن کارگر روز چهارشنبه در نشست با هیات امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز که در مرکز مطالعات و اسناد این مرکز انجام شد، افزود: هم اکنون ۱۵ مرکز فرهنگی دفاع مقدس  در سراسر کشور فعال هستند.
وی به نقش استان البرز در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حماسه های لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع)  این استان در کنار رزمندگان ارتش  و ژندارمری  به یاد ماندنی است .

کارگر  اظهار داشت: استان البرز نقش بسیار مهمی در مسایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی  کشور داشته  اما  این استان در بخش باغ موزه دفاع مقدس نسبت به استان های دیگر عقب  است .

رئیس بنیاد حفظ آثار  و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس متعلق به تمام مردم است و پیروز اصلی این میدان مردم هستند .

وی ادامه داد:  مردم پای انقلاب و دفاع مقدس ایستاده اند ضمن آنکه هرچه امروز  داریم از دفاع مقدس است و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند « دفاع مقدس » انقلاب را ثبیت کرد.

کارگر ی بیان داشت: در دفاع مقدس به این موضوع رسیدیم که دست به زانو بگیریم و بایستیم و با وجود  مسایل و مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور ما رو به جلو رفته است.
وی با بیان اینکه  طی ۴۰ سال گذشته  در کشور کارهای فراوانی  شده است، گفت: بعضی ها نمی خواهند آب خوش از گلوی مردم پایین برود.
سردار کارگر ادامه داد: روزی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که سیم خاردار و گونی سنگر هم از خارج از کشور وارد می شد ولی امروز تمام دنیا و به خصوص آمریکا جمع شده اند که جلوی سرعت پیشرفت ما را بگیرند.
وی اضافه کرد: داعش را برای جمهوری اسلامی ایران ساختند تا پس از سوریه و عراق به ایران  حمله کند ولی جمهوری اسلامی در هزاران کیلومتر دورتر دشمن را زمین گیر کرد .

این  مسئول اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی هم امنیت خود را تامین می کند و هم کشورهای دیگر تکیه شان به کشور ما است و به همین دلیل باید دفاع مقدس را گرامی بداریم.
رئیس بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس کشور افزود: جوانان  امروز  از جوانان دوران دفاع مقدس و انقلاب بیشتر پای کار هستند  که  شهدای  مدافع حرم مصداق جوانان امروز هستند.
سردار کارگر یادآور شد که سال گذشته بیش از هفت میلیون نفر به راهیان نور رفتند که بیش از ۷۰ درصد آنان را جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می دادند .

در این نشست، استاندار البرز، شهردار کرج، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران شهرستان های مختلف استان و جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و مدیران کل استانی حضور داشتند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1224700
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.