رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: الگوی توسعه اقتصادی در کشور بومی سازی شود و فاصله گرفتن از آن علت اصلی بروز مشکلات اقتصادی است.

به گزارش ایسنا مازندران، سردار غلامرضا سلیمانی امروز در گردهمایی مجمع عالی بسیجیان مازندران در ساری با اشاره به گسترش انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا اظهار کرد: در بعد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، دفاعی، علمی و فرهنگی همه ظرفیت‌های لازم برای تبدیل ملت ایران به قدرت برتر وجود دارد.

وی با اشاره به مردم سالاری دینی منحصر به فرد جمهوری اسلامی تصریح کرد: بصیرت و آگاهی مردم ایران از مسائل بین المللی و منطقه‌ای،  تراز بالای مشارکت مکتب اسلامی را به دنیا معرفی کرده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه قدرت فرهنگی ملت ایران قدرت ستایش برانگیز و دارای گستره جهانی است، گفت: روح ایرانی اسلامی در زندگی مردم این کشور جریان دارد و امروز حماسه آفرینی مردم ایران و مازندران با قدرت فرهنگی برجسته و تاثیرگذار در کشورمطرح است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: توانمندی بسیجیان در فناوری‌های نانوپزشکی، پزشکی، سدسازی، ساخت پهبادها، صنایع کوچک و ساختمان سازی به قدرتی در عرصه منطقه‌ای بدل کرده است.

وی با اشاره به اینکه ایران، رتبه دوم سدسازی دنیا و سومین کشور در بهره گیری از توان مهندسی نخبگان علمی بسیجی دارا است، افزود:از منظر ذخایر نفتی، معدنی و موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان شاهراه آسیا و اروپا با داشتن مرز مشترک کشوری برجسته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تشریح مشکلات اقتصادی پیش روی کشور با وجود ظرفیت‌های بی نظیر منابع ملی، معدنی، علمی و طبیعی بیان کرد: فاصله گرفتن از آرمان‌های امام و رهبری در عر صه اقتصاد، پرداختن به الگوی اقتصادی غربی مبتنی با بانک جهانی و فاصله گرفتن از الگوی بومی علت اصلی بروز مشکلات اقتصادی کنونی است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: مجامع اقتصادی بسیج در استان‌ها با ایجاد الگوی بومی ضمن بررسی مشکلات بومی و محلی و پرداختن به الویت ها، می‌توانند نقش اساسی در رفع مشکلات کشور ایفا کنند.

وی بر لزوم تعامل و هماهنگی با مدیران، مردم و نخبگان در رفع مشکلات و حضور همه در این صحنه تاکید کرد و گفت: مختصات اقتصاد اسلامی برای برون رفت از مشکلات کنونی معین است و امروز زمان اتحاد آحاد مردم است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور به اجرای ۴۰ هزار طرح محرومیت زدایی سال گذشته در کشور هم اشاره کرد و افزود: مازندران نیز به عنوان پایلوت اصلی کشور در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی مطرح است.

*بکارگیری ظرفیت بسیجیان مازندران در برون رفت از مشکلات

سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در ادامه این گردهمایی گفت: ایجاد انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی به عنوان یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری مطرح است.

وی اظهار کرد: مجمع عالی بسیجیان با هدف ارائه راهکار‌ها در برون رفت از مشکلات و بکارگیری ظرفیت بسیجیان مازندران، در حل مشکلات فعال است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: با حضور فعالان انقلابی و با تفکر اسلام ناب محمدی فعالیت‌های مختلف سازندگی و محرومیت زدایی را انجام می شود.

سردار بابایی با اشاره به تلاش و صبر خستگی ناپذیر در بنیانگذاری جامعه اسلامی و حل ناهنجاری‌های مختلف امروز کشور، خاطرنشان کرد: این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که با حضور خیران و معتمدان محلی و بسیجی مشکلات سازماندهی شده و عالمانه در راستای حل مشکلات گام برداشته شود.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.