سعید نمکی صبح امروز از دو بیمارستان شهید بهشتی نوشهر و بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سعید نمکی در حاشیه بازدید از این بیمارستان گفت: چندین پروژه عمرانی در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر از قبل آغاز شده که برای تکمیل آنها نیاز به کمک و مساعدت است به عنوان نمونه، پروژه در حال ساخت اورژانس جدید برای تکمیل، نیازمند منابع و بخش ایزوله برای راه اندازی، نیازمند تجهیزات است که در اسرع وقت کمک می کنیم تا امسال به بهره برداری برسد.

وزیر بهداشت یکی از مشکلات این بیمارستان را بخش دیالیز عنوان کرد و گفت: مردم از نظر خدمات دیالیز دچار مشکل هستند چون شیفت های دیالیز به دلیل مشکلات فیزیکی و منابع، کمتر از نیاز مردم است البته برای حل مشکلات بیماران کلیوی کشور دو مسیر را در پیش گرفته ایم یکی اینکه روند بیماری زایی و فشارخون به عنوان یکی از عوامل بیماری های غیرواگیر را کند کنیم و راه دیگری که کوتاه مدت است، بهبود و گسترش فضای فیزیکی و افزایش دستگاه ها و ماشین های دیالیز است.

وی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور و اثرات آن در کاهش تعداد بیماران دیالیزی، گفت: خوشبختانه همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این طرح عملکرد بسیار خوبی داشتند و جزو سه دانشگاه برتر کشور بودند.

گفتنی است، پروژه ساختمان جدید اورژانس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع در دو طبقه با کاربری اورژانس و همچنین سی سی یو در حال ساخت است.

وی در ادامه این سفر یک روزه به غرب استان مازندران   از بخش های اورژانس و دیالیز بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس بازدید و از بیماران این بیمارستان عیادت و با همراهان بیماران و مردم گفتگو کرد.

وی در بازدید از بخش دیالیز این بیمارستان، گفت: یکی از نتایج طرح ملی بسیج کنترل فشار خون، پیشگیری از نارسایی های کلیوی و نیاز به خدمات دیالیز است که می تواند مشکلات مردم و نظام سلامت را کاهش دهد.

این بیمارستان دارای ۱۷۴ تخت بیمارستانی فعال و ۸۰ پزشک عمومی و متخصص است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.