معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طبق پیش بینی‌ها، یک سوم افراد بالای 30 سال استان مبتلا به فشار خون بالا هستند، از این رو برنامه غربالگری فشار خون بالا از دو سال قبل در حال اجرا بوده و تاکنون بیش از 240 هزار نفر در سطح استان شناسایی شده است.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر عباسعلی درستی در حاشیه مراسم آغاز فاز اجرایی طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» در محل تالار پشمینه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از وجود 1400 ایستگاه فعال برای کنترل فشار خون در مراکز بهداشتی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: 600 پایگاه سیار در مطب‌ها، داروخانه‌ها، اماکن پرتردد و بیمارستان‌ها جمعیت هدف طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را پوشش می‎دهند. 
وی ادامه داد: این طرح از هجدهم خرداد ماه الی پانزدهم تیر ماه با هدف شناسایی مبتلایان به فشار خون بالا در جمعیت بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی اجرا می‎شود. 
   وی تاکید کرد: امیدواریم نواقص شناسایی جمعیت هدف با اجرای این طرح ملی پوشش داده شود و مبتلایان را شناسایی و تحت مراقبت و کنترل قرار دهیم. 
درستی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعدای از مردم اطلاعات کافی از این بیماری و ابتلای خود به آن ندارند، اجرای این طرح در افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان کمک کننده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.