فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای یک گروه مجازی و کشف کلاهبرداری اینترنتی 2 میلیارد ریالی توسط کارآگاهان پلیس فتای استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا،سردار"سیدمحمود میرفیضی" در این باره ،گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری اینترنتی با شیوه فیشینگ ( درگاه جعلی بانک) موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی، کارآگاهان پلیس فتا متهم را که ساکن یکی از استان های شمال غرب کشور بوده شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند .

سردار میرفیضی با اشاره به کشف گوشی تلفن همراه، چندین عدد کارت بانکی با نام و مشخصات افراد مختلف و تعدادی سیم کارت از مخفیگاه متهم، تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به عضویت در گروه های تلگرامی و تبلیغ طراحی درگاه جعلی با هدف شناسایی حساب های بانکی از طریق فیشینگ اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: متهم به طراحی درگاه های جعلی با اقدامات فنی ضمن دسترسی به اطلاعات حساب بانکی کاربران، آن را برای چند نفر از همدستان خود نیز ارسال می کرد .

میرفیضی از دستگیری 2 همدست دیگر متهم در 2 استان کشور خبر داد و گفت: متهمان در گروه های تلگرامی با ساخت اکانت هایی در فضای مجازی با دسترسی به اطلاعات حساب کاربران از طریق فیشینگ اقدام به کلاهبرداری از آنان می کردند .

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که متهمان تاکنون به برداشت 2 میلیارد ریال از حساب بانکی 170 نفر اعتراف کرده اند، اظهار داشت: این افراد با استفاده از مهندسی اجتماعی و فریب کاربران اقدام به کلاهبرداری از آنان می کردند .

وی در پایان با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است به کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هشدار داد: به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم ‌افزارها کاربران را به درگاه‌ های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.