سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق قانون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سیم کارتی که به مدت سه ماه غیر فعال بوده و هیچگونه تماس تلفنی و پیامکی از طریق آن رد و بدل نشده باشد از مشترکان سلب امتیاز و به شخص دیگر واگذار می شود.
وی بیان کرد: برخی اشخاص با استفاده از این شماره تماس، گزارش هایی (اکانت) را در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام فعال کرده اما پیش از سلب امتیاز نسبت به حذف آنها اقدامی نمی کنند.
رییس پلیس فتا همدان ادامه داد: در پرونده ای که به تازگی در پلیس فتا همدان تشکیل شد خانمی با مراجعه به این مرکز از پیام تهدید آمیز و اخاذی یک شهروند خبر داد.
سرهنگ سرخوش نهاد افزود: پس از انجام یکسری کارهای فنی عامل تهدید و مزاحمت شناسایی و دستگیر و به پلیس فتا منتقل و در بازجویی ها مشخص شد که وی سیم کارت را به تازگی خریداری کرده است.
وی ادامه داد: متهم پس از فعال کردن تلگرام متوجه می شود که پیشتر با این شماره تماس تلگرام فعال بوده و در آن اطلاعات محرمانه و تصاویر متعلق به مالک قبلی این شماره قرار دارد.
این مقام انتظامی همدان گفت: متهم با بهره گیری از این فرصت در تماس با مشترک سابق که بانوی جوان بود اقدام به تهدید و اخاذی کرده بود که توسط پلیس دستگیر شد.
سرهنگ سرخوش نهاد گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از اطلاعات هویتی مشترکان تلفن همراه، شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط به آدرس www.mobilecount.cra.ir از تعداد سیم ‌کارت ثبت‌شده به نام خود در اپراتورهای مختلف تلفن همراه مطلع شوند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.