سرهنگ محمد اقبالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این افراد با رصد صفحات کاربران درشبکه های اجتماعی و معرفی خود به عنوان دوست، کاربران را به پرداخت کمک اینترنتی ترغیب می کردند.
وی اضافه کرد : در تحقیقات پلیس مشخص شد که فرد ناشناسی پس از اقدام به جعل صفحه در شبکه اجتماعی« اینستاگرام» ، پیامی با این مضمون که «در بیمارستان هستم، مشکلی برایم پیش آمده ، نیاز به مبلغ 500 هزار الی یک میلیون تومان دارم و کارت بانکی ندارم و در صورت کمک مبلغ را به حساب دوستم واریز کنید» روی این صفحه قرار داده بود.
وی خاطر نشان کرد : مالباخته ها نیز با توجه به معتبر بودن صفحه و شناخت صاحب آن اقدام به واریز مبالغ می کردند اما بعد متوجه می شدند که در دام کلاهبرداری قرار گرفته و درخواست از طرف شخص دیگری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: متهمان با نیابت قضایی در تهران دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.
وی تاکید کرد که کلاهبرداری اینترنتی به لحاظ سهولت و کثرت ارتکاب از مهمترین و شایع ترین جرایم اقتصادی است و لازم است با پیشرفت فناوری و بهره گیری روز افزون کاربران از آن، آموزش های کاربردی دراین زمینه فرا گرفته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف 2 هزارو 100 سیم کارت جعلی با هویت ه افراد مختلف در این استان خبر داد.
اقبالی افزود: این متهمان با استفاده از مدارک اتباع عراقی و افغانی اقدام به فعال سازی سیم کارت ان ها می کردند.
وی گفت: با تحقیقات پلیسی مشخص شد که تاکنون یک هزارو 200 سیم کارت تلفن همراه فعال شده است.
رئیس پلیس فتا البرز همچنین از دستگیری کلاهبرداران عابر بانک ها در این استان خبر داد و افزود: در این زمینه 2 نفر دستگیر شدند.
اقبالی بیان کرد: این کلاهبرادران به روش های پیچیده افدام به دریافت وجه چند برابر موجودی خود برداشت می کردند که تاکنون به 20 میلیون تومان کلاهبرداری اعتراف کردند.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.