سید علی سیدپور گفت: شهرهای آمل ، ساری، بهشهر، بابلسر، چالوس و تنکابن و بابل دارای سینما هستند و سینماهای دیگر شهرهای مازندران مخروبه اند یا تعطیل و فروخته و تغییر کاربری داده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،یکی از شاخص‌های سنجش توسعه هر کشور، رشد کمی رسانه‌هاست. اما رسانه در مطالعات ارتباطی فقط به عنوان شاخصی برای سنجش به کار نمی رود بلکه وسیله‌ای برای امکان‌پذیر شدن توسعه اجتماعی و تسهیل و تغییر شرایط و افراد نیز کاربرد دارد.

از مهمترین رسانه‌ها در قرن اخیر سینماست که در ارزیابی‌های مراکز بین المللی ازمیزان توسعه یافتگی فرهنگی، عدالت اجتماعی و رفاه عمومی از جایگاه تعیین کننده برخوردار است تا جایی که بر اساس ارزیابی‌ها، هر چه تعداد کل صندلی‌های در یک کشور بیشتر و تعداد صندلی‌های خالی سینما کمتر باشد، آن کشور از سطح رفاهی و توسعه یافتگی فرهنگی بیشتر برخوردار است.

در استان مازندران هم با توجه به شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی ساکنان این استان، سینماها وضعیت مطلوبی ندارند.

بنا به  گزارشی از  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، سهم جمعیت بیش از سه میلیون و 300 هزار نفری استان فقط هفت سینما با هشت سالن است .

غیر از شهر بابل با 2 سینما، هیچ یک از شهرهای مازندران دو سینما ندارند و به ازای هر 443 هزار نفر جمعیت یک سینما وجود دارد. بیشتر سالن‌های سینمایی مازندران وابسته به حوزه هنری و فقط سینما جهان نمای چالوس وابسته به بخش خصوصی است.

شهرهای آمل ، ساری، بهشهر، بابلسر، چالوس و تنکابن و بابل دارای سینما هستند و سینماهای دیگر شهرهای مازندران مخروبه اند یا تعطیل و فروخته و تغییر کاربری داده اند.

فعال بودن تنها یک سینما در مرکز مازندران

در حال حاضر مرکز مازندران دارای سه سینما به نام های فرهنگ، ایران و سپهر است که در تنها سینما سپهر فعال است .

این در حالیست که شهر ساری با حدود 350 هزار جمعیت یک سینما با 450 صندلی دارد که در دو ماه سال 98 حدود 70 هزار نفر از فیلم های روی پرده سینما دیدن کردند.

سید علی سیدپور در این خصوص اظهار داشت: در مجموع حدود 121 هزار نفر از فیلم‌های 4 سینمای تحت مدیریت حوزه هنری در مازندران دیدن کردند.

ساخت پردیس سینمایی نیازمند مساعدت شهرداری ساری

وی افزود: ساخت پردیس سینمایی درمکان سینمای ایران سابق در ساری که از چندین سال قبل به دلیل فرسودگی تعطیل شده بود در انتظار مساعدت شهرداری این شهر است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری مازندران گفت :چنانچه شهرداری ساری بتواند هزینه نوسازی را به دلیل کارکرد فرهنگی از حوزه هنری دریافت نکند ، حوزه هنری آمادگی ساخت پردیس سینمایی در مرکز مازندران را در 6 طبقه دارد.

وی افزود:رایزنی با شهرداری برای بخشودگی هزینه نوسازی انجام و وعده‎هایی نیز از سوی مسئولان این نهاد خدماتی داده شد؛ امیدواریم با عملیاتی شدن آن ساخت پردیس سینمایی در دستو کار قرار گیرد.

سیدپور با اعلام اینکه در سال گذشته 340 هزار نفر از شهروندان مازندرانی از فیلم‎های سینما دیدن کردند، تصریح کرد: در حال حاضر حوزه هنری چهار سالن سینما با 2 هزار صندلی در شهرهای مازندران دارد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری ساخت سینما کوچک با 70 صندلی را درطبقه فوقانی سینما سپهر ساری در دست اجرا دارد در صورت ادامه انجام فعالیت ساخت، این سالن تا پایان تیرماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

سیدپور به نیمه کاره ماندن سینما فرهنگ ساری اشاره کرد و ادامه داد: سالن انتظار این سینما تکمیل شد و به دلیل نداشتن پارکینگ فعلا فعالیت ساختمان متوقف شد.

وی تصریح کرد: سینما هنر پویا بوده و هدف ما در سینما پویا بودن مخاطبین است بنابراین سعی کردیم در جریان سینماداری شرایط را برای مخاطب تسهیل کنیم وتا در رده مخاطبین فعال باشند.

جوانان و میانسالان بیشترین مخاطبین سینما

سیدپور با بیان اینکه برای جذب جوانان و نوجوانان درسینماهای استان برنامه ریزی‎های گسترده انجام داده ایم ، گفت: درحال حاضر مخاطبین ما جوانان و میانسالان هستند .

مدیر امورسینمایی حوزه هنری مازندران تصریح کرد: برنامه ریزی برای حضور اقشار مختلف مردم در سینماهای استان انجام گرفته است، با این برنامه ریزی شاهد حضور دانشجویان، کارمندان و اقشار کارگری در سینماهای استان هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرهای غرب مازندران دو سینما را از دست داده ایم ، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای احیاء سینما های خاموش در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.