سید اسماعیل موسوی در این باره به خبرآنلاین اظهار کرد: فراخوان ارسال آثار داده شده و در نهایت آثار منتخبان به‌ صورت زنده در چند نقطه از شهر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از تلاش‌های این معاونت توجه به ارتقای سطح فرهنگ شهر است، چراکه معتقدیم با توجه به ظرفیت بالای موجود در بین جوانان شهر در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش فرهنگ، باید داشته هایمان در معرض دید عموم قرار گیرد و اقدامات موجود گام نخستی برای نهادینه شدن این حرکت است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر می‌تواند باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، گفت: حضور جوانان در این برنامه‌ها و توجه خانواده‌ها به این موضوع در بلند مدت باعث می‌شود که موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت در مسیر درست قرار گیرد و همین مسئله به نوبه خود کاهش آسیب‌ها را نیز در پی دارد.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان باید کار گروهی را بیاموزند و شهرداری به‌ عنوان متولی شهر می‌تواند راهکارهای خوبی در این رابطه ارائه دهد و شهروندان را به این سمت سوق دهد و زمانی که شهروندان با همکاری یکدیگر به صورت جمعی به دنبال دستیابی به هدفی مشترک هستند، خواهند توانست به انجام پروژه‌ای دست بزنند که به تنهایی قادر به انجام آن نبوده‌اند.

موسوی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در این حوزه باید با این مبنا انجام شود، خاطرنشان‌کرد: امیدواریم، برنامه‌های تدارک دیده شده این حس را در بین جوانان ایجاد کند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان با اشاره به برگزاری برنامه نشاط و خانواده در کارخانه کبریت زنجان، گفت: دومین جمعه با نشاط زنجان این هفته با حضور گسترده خانواده ها برگزار شد و این برنامه به صورت مستمر هر هفته در محل کارخانه کبریت از ساعت ۴ تا ۸ شب برگزار می شود.

 موسوی با بیان اینکه برنامه نشاط و خانواده با شعار«جمعه‌ها دعوتید به صرف نشاط» برای ایجاد نشاط اجتماعی عصرهای جمعه برگزار می شود، اظهارکرد: با توجه به نیاز مردم برای بهره‌مندی از فضایی مناسب جهت گذراندن ساعات بانشاط در کنار خانواده، با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده فضایی فراهم شده است که خانواده‌ها می‌توانند در کنار هم بازی‌هایی همچون فوتبال‌دستی، طناب‌کشی، تنیس و دارت را انجام دهند.

وی تصریح کرد: این برنامه برای نخستین‌بار در شهر زنجان به مرحله اجرا درآمده است و امیدواریم با توجه به استقبال شهروندان در نقاط دیگر شهر نیز توسعه یابد؛ چراکه معتقدیم مردم نیاز به فضاهایی دارند تا بتوانند در کنار خانوداده خود ساعاتی را سپری کرده و از بودن در کنار هم لذت ببرند.

این مسئول با تاکید بر اینکه نشاط اجتماعی می‌تواند فضای همراهی و همدلی را نیز در جامعه به‌وجود آورد، خاطرنشان‌کرد: وقتی خانواده‌ها در فضایی مناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته و به تفریح بپردازندٰ قطعا به مرور این فضا باعث ایجاد همدلی بیشتر در جامعه می‌شود و باید از این فرصت بهترین بهره را ببریم.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده مقرر شده است برنامه‌های متنوعی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر به مرحله اجرا درآید، خاطرنشان‌کرد: اجرای اولین جشنواره موسیقی شهر، مسابقه استندآپ کمدی و مسابقه دوبلاژ و گویندگی در همین راستا تدارک دیده شده است که در هفته‌های آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد.

موسوی ادامه داد: همراهی مردم با شهرداری در اجرای این برنامه‌ها قطعا باعث پربارتر شدن برنامه‌‌ها و دلگرمی مسئولان برای ادامه این راه خواهد بود

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 869952
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.