شاهرخ پناهی فرد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 52 اثر در بخش تولیدی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد بیش از 20 اثر به بخش اصلی داوری راه یافت، امروز داوری این آثار برای انتخاب برگزیدگان از سوی هیات داوران آغاز شده است.
وی اظهار کرد: از ظهر امروز نیز کار داوری 7 گروه در شاخه های موسیقی عاشیقی و کلاسیک ایرانی در بخش گروه نوازی آغاز می شود.
رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: از فردا نیز 9 گروه در شاخه های موسیقی آواز جمعی، موسیقی روز و موسیقی آذربایجانی در بخش گروه نوازی از سوی داوران مورد داوری و ارزیابی قرار می گیرد.
پناهی فرد ادامه داد: در بخش گروه نوازی به گروه برگزیده در هر شاخه و در بخش آثار تولیدی نیز به آثار برگزیده اول تا سوم تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و جایزه نقدی اعطا می شود.
وی گفت: از بین شرکت کنندگان به بهترین آهنگساز، شاعر و خواننده نیز تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی در آئین اختتامیه در روز پنجم بهمن اعطا می شود.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این جشنواره را به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش های مقاومت در جامعه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش گفتمان فرهنگی بین شهروندان اعلام کرد.
پناهی فرد افزود: در این جشنواره آثار موسیقی از شهرستان های تبریز، مراغه، بناب و اهر به دبیرخانه ارسال شده است.
نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و موسسه بین المللی الف روزهای سوم تا پنجم بهمن در مجتمع 29 بهمن تبریز برگزار می شود.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.