به گزارش خبرنگار ایرنا ناصر چنانی عصر جمعه در حاشیه برگزاری جشن شب یلدای هنرمندان خوزستان و لرستان و برگزاری کنسرت موسیقی سنتی در تالار نیایش شوش گفت: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حمایت از موسیقی اصیل و سنتی ایران است که بعضا دچار آسیب شده است.
وی افزود:در این راستا باید بسترهایی که بتواند در شکوفایی این هنر که با تاریخ ، فرهنگ و تمدن ما مرتبط است و تاریخ دیرینه دارد فراهم شود.
چنانی گفت:این اداره کل از تولید آلبوم های موسیقی محلی و سنتی خوزستان حمایت می کند و این روند به صورت حمایت مادی و معنوی ادامه دارد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان گفت: برگزاری اولین جشنواره موسیقی آموزشگاه های خوزستان یکی دیگر از رویدادهای مهم در این عرصه از هنر در استان خوزستان است که در جهت تقویت موسیقی محلی و سنتی استان اسفند ماه برگزار می شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شوش نیز در خصوص برگزاری کنسرت موسیقی سنتی و محلی گفت:این کنسرت موسیقی محلی در 2 بخش سنتی و محلی (لری) با حضور چهره های برجسته موسیقی کشور برگزار شد.
فاطمه دیناروند گفت:این برنامه موسیقی به منظور هدف بخشی به حوزه موسیقی در راستای ایجاد نشاط در جامعه با حضور هنرمندان لرستانی برگزار شد.
وی گفت: از آنجا که موسیقی سنتی جزء مهمی از فرهنگ ماست که ریشه در فرهنگ ما دارد لذا از برگزاری چنین برنامه هایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش حمایت می کند.
به گزارش ایرنا کنسرت موسیقی لری و سنتی با خوانندگی سیف الدین آشتیانی خواننده موسیقی لری و رضا کرد خواننده موسیقی سنتی و جمعی از نوازندگان در تالار نیایش شوش برگزار شد.
اجرای این برنامه که از 30 آذرماه آغاز شده تا دوم دی ادامه دارد.7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.