به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی ملکی روز دوشنبه در جشنواره منطقه ای شعر کردی در سرسرای غدیر قصرشیرین افزود: هنر و شعر زبان مشترک همه دنیاست و بهترین مفاهیم در قالب عرفان و شعر بیان می‌شود.
وی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت شعر می‌توان حماسه های بزرگ کشور هم چون دفاع مقدس را به همه مردم جهان توصیف و تبیین کرد تا بتوانند آن شرایط را درک کنند.
امام جمعه قصرشیرین، با اشاره به تاثیرگذاری زبان شعر، اظهار داشت: شاعران برجسته گاهی ساعت ها سخنرانی را با چند بیت شعر به مخاطبان خود بیان می کنند.
ملکی بیان کرد: نظام اسلامی ما، نظام شهادت است و برگزاری چنین گردهمایی و آیین هایی به برکت خون شهیدان والامقام است.
مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه نیز گفت: سربازان بسیج و هنرمندان استان در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و وحدت در بین اقوام و مذاهب منطقه غرب کشور، اقدام به برگزاری جشنواره شعر کردی کردند.
صلاح الدین قره تپه افزود: فراخوان این جشنواره در بین شاعران استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و لرستان صورت گرفته است.
وی افزود: بیش از 200 اثر از 65 شاعر این استان ها به این جشنواره ارسال شد که امروز در آیین اختتامیه آن از 10 تن از برگزیدگان، با اهدای لوح یادبود و جوایزی نقدی تقدیر شد.
وی اضافه کرد که این همایش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، شهرداری و حوزه بسیج کرمانشاه برگزار شده است.
در این آیین چند آثار برگزیده از سوی نفرات برتر قرائت شد و پایان بخش آن نیز اهدای لوح و جوایز به برگزیدگان بود.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است که در امتداد این مرزها، 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.