احمد حسین زادگان عصر چهارشنبه در آئین نخستین نشاء مکانیزه کشور در بابلسر به خبرنگاران افزود: امروز خاک و زمین حاصلخیز مازندران قابل قیاس با استان های دیگر نیست و برای رسیدن به خوداتکایی تولید برنج به عنوان یک محصول استراتژیک باید هرگونه حمایت از شالیکاران برای انجام کشت و کار نهادینه شود.
وی با بیان اینکه عمکرد دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون در زمان و مقدار واردات برنج قابل قبول و مورد رضایت شالیکاران شمال است، ادامه داد: مصوبات ممنوعیت واردات برنج خارجی در زمان برداشت شالی در شمال و انجام بررسی کارشناسی در مقدار مورد نیاز برای واردات هر ساله با قوت انجام می شود و انتظار داریم امسال نیز صورت بگیرد.
استاندار مازندران گفت: از آنجاییکه برنجکاری سخت و دشوار است ، توجه به مکانیزاسیون و عملیات تجهیز و نوسازی و تامین منابع آبی همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.
حسین زادگان ادامه داد: تامین نهاده های کشاورزی به ویژه کود، بذر و تسهیلات ارزان قیمت برای تجهیزات کشاورزی نیز با تمهیدات دولت هر ساله در حال افزایش است.
به گزارش ایرنا نخستین نشاء مکانیره شالی برنج از نوع ارقام طارم محلی امروزدر آئینی با حضور استاندار مازندران در زمین حدود چهار هکتاری کشاورز' شعبان احمد پور ' در روستای ' باقر تنگه 'بخش بهنمیر شهرستان بابلسر انجام شد.
مازندران با داشتن حدود 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید یک میلیون و 50 هزار تن برنج سفید 42 درصد نیاز کشور را تامین می کند.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.