دبیر اجرایی ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت : تاکنون اقامت 13 میلیون و 315 هزار و 44 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت شده که همچنان رتبه اول جذب گردشگر و مسافر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سیف الله فرزانه در جلسه ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران در ساری اظهار کرد:از 27 اسفند تا 11 فرودین ، 13میلیون و315 هزار و 44 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت شده است که همچنان رتبه اول در جذب گردشگر و مسافر را با وجود جاری شدن سیل دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در این ایام افزود: در این مدت 29 برنامه جنگ شادی برای مسافران و گردشگران نوروزی در استان برگزار شده است.

دبیراجرایی خدمات سفر مازندران با اعلام اینکه 347 غرفه نمایشگاه صنایع دستی ملی در شهرهای نور ،نوشهر،چالوس و بهشهر برگزار شده است ،افزود: 347 غرفه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی از برگزاری نمایشگاه منطقه ای با 120 غرفه و نمایشگاه استانی در شهرهای عباس آباد،فریدونکنار ، تنکابن ،ساری و قائمشهر خبر داد.

فرزانه شمار بازدیدکنندکان از این نمایشگاه ها538 نفر و میزان فروش محصولات صنایع دستی استان را هم 4 میلیارد و 665 میلیون و 900 هزار نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه از 14 سینمای استان 12 سینما در این ایام اکران فیلم دارد ،افزود: حدود 30 هزار نفر از فیلم های سینما دیدن کردند و 18 هزار نفر هم از بلیت نیم بها استفاده کردند.

فرزانه اجرای موسیقی صحنه ای را عامل مهم در جذب مسافران و گردشگران دانست و گفت که از 80 اجرای استان حدود پنج میلیارد و 180 هزار تومان درآمد داشتیم.

دبیر اجرایی خدمات سفر مازندران تعداد بازدید از مراکز فرهنگی و گردشگری را 10 میلیون و 889 و 596 مورد اعلام کرد .

وی شمار بازدیدهای نظارتی توسط کارشناسان ستاد و شهرستانها را پنج هزار و 514 مورد اعلام کرد و افزود: 157 مورد به تاسیسات گردشگری اخطاریه صادر شد .

فرزانه گفت: در همین مدت 148 هزار مسافر و گردشگر  داخلی و 519 گردشگر خارجی از موزه ها و اماکن گردشگری استان بازدید کردند.

مازندران با دارا بودن مواهب الهی، بیش از سه هزار روستا دارد که علاوه بر جاذبه های طبیعی و خدادادی جنگل ، وجود اقامتگاه های بوم گردی باعث شده تا مسافران زیادی را به سمت خود جلب و جذب بکند .

فعالیت ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران از 27 اسفند ماه سال 97 آغاز شد و تا 16 فروردین ماه جاری ادامه می یابد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.