بارندگی شدیدی که از 26 اسفند 97 در مازندران باریدن گرفت و تا دوم فروردین 98 ادامه داشت ، سبب طغیان رودخانه ها و سرریز سیلاب به زمین های کشاورزی ، باغ ها ، خیابان ها و معابر و منازل مردم 9 شهرستان مرکزی و غربی استان شد .
بر اساس آمارهای رسمی سیلاب به بیش از 6 هزار و 200 واحد مسکونی در استان خسارت زد .
مجتبی اکبری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ارائه خدمات به آسیب دیدگان براساس چهارچوب فعالیت امدادگران در مدت 72 ساعت بعد از وقوع حادثه است ، اما امدادگران مازندران فراتر از وظایف سازمانی در حال انجام وظیفه هستند و حتی در سایر بخش ها هم یاریگر نهادهای دیگر شده اند.
وی ادامه داد : یکی از کارهایی که امدادگران هلال احمر مازندران از آغاز بارندگی ها تاکنون در حال انجام هستند ، حضور در مناطق سیلزده با همراه داشتن پمپ های تخلیه لجن کش است تا آب و لجن را از منازل سیلزدگان تخلیه کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام این که در روزهای نخست وقوع سیل بیش از یکهزار نجاتگر و امدادگر حرفه های استان در مناطق سیلزده ارائه خدمات کردند ، گفت : بیش از 15 هزار خانوار سیلزده از خدمات امدادی این جمعیت بهره مند شده اند.
وی توزیع وسائل گرمایشی مانند پتو ، مواد غذایی کنسروی و دیگر نیازمندی ها را از دیگر فعالیت های امدادگران هلال احمر در این مدت معرفی کرد و افزود : تاکنون دهها بسته بهداشتی و مواد شوینده، پوشاک، ظروف، چادر امدادی، آب آشامیدنی در میان سیلزدگان توزیع شده است.
اکبری با اعلام این که نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر همچنان در مناطق آسیب دیده حضور دارند و به نیازهای امدادی هم استانی های متاثر از سیلاب در اسرع وقت پاسخ می دهند ، گفت : با وقوع سیل و سیلاب در استان گلستان ، و نیاز آن استان ، 300 امدادگر مازندران در قالب 16 تیم به آنجا اعزام شدند و مشغول ارائه خدمات به سیلزدگان این استان هستند .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.