رسول راشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بروز بارندگی های شدید چند روز اخیر در سیستان و بلوچستان که منجر به طغیان رودخانه های محلی شد نیروهای هلال احمر از لحظات نخست خدمات رسانی به مردم گرفتار سیلاب را آغاز کردند.
وی افزود: هم اینک 150 نفر امدادگر هلال احمر در قالب 32 تیم عملیاتی خدمات رسانی به مردم درگیر سیلاب را در انجام می دهند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: نیروهای هلال احمر علاوه بر اسکان خانوارهای دچار سیلاب به 348 نفر آسیب دیده این حوادث نیز امدادرسانی کردند.
وی نجات جان سه نفر گرفتار سیلاب در بمپور، هفت کوهنورد در تفتان و 10 نفر گرفتار سیلاب در خاش و هفت دادنش آموز در دلگان را از جمله اقدامات انجام شده در2 روز گذشته ذکر کرد.
راشکی توزیع 53 تخته موکت و چادر، 133 تخته پتو، 126 کیلوگرم نایلون و وسایل گرمایشی به همراه مواد غذایی را از مهمترین اقلام توزیع شده بین سیل زدگان عنوان کرد.
وی گفت: همچنین در شبانه روز گذشته 16 سورتی پرواز برای بررسی دقیق حوادث و انتقال سریع اقلام مورد نیاز سیل زدگان در مناطق درگیر انجام شده است.
به گزارش ایرنا فعالیت این سامانه بارشی از 21 تا 24 بهمن علاوه بر طغیان رودخانه های محلی و آبگرفتگی معابر سبب بسته شدن برخی راههای ارتباطی جنوب، آبگرفتگی منازل هفت روستا، غرق شدن یک جوان 18 ساله در میرجاوه و یک کودک خردسال در قصرقند، تعطیلی مدارس پیش دبستانی و دبستان نوک آباد خاش و تمام مقاطع تحصیلی دهستان های تابعه این بخش شد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.