به گزارش ایرنا، در آئینی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور و استاندار کرمان ضمن افتتاح مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات از سه دستگاه خودرو نجات و سیستم بیسم امداد و نجات رونمایی و کاروان های سلامت هلال احمر در روستاهای محروم استان با صرف 14 میلیارد تومان اعتبار آغاز بکار کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور در این آیین گفت: همت اصلی این مجموعه برای خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلات آنها است.
علی اصغر پیوندی افزود: جمعیت هلال احمر همواره در صدد خدمت‌رسانی بیشتر درخدمت مردم بوده تا در راستای رفع نیازمندی ها و مشکلات مردم اقدام کند.
وی با اشاره به افتتاح مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات در کرمان تصریح کرد: این مرکز از نظر وسعت دومین مرکز کشور و از نظر سازه و امکانات آموشی نخستین مرکز مجهز کشور است که در توسعه آموزش ها و نیز توسعه آموزش عمومی نقش بسزایی دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: کرمان، استان بسیار پهناور و با سابقه حوادث تلخ است و بر این اساس باید به توسعه و تجهیز خدمات امدادی و آموزش های امدادی نگاه ویژه ای صورت گیرد.
پیوندی با تاکید بر اینکه برای آمادگی بیشتر در زمان حوادث، آموزش حرف اول را می زند، تاکید کرد: تلاشگران جمعیت هلال احمر مخلصانه و برای جلب رضایت خداوند تلاش می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: در سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور در مجموع 14 میلیارد تومان پروژه در استان کرمان افتتاح می شود.
رضا فلاح با اشاره به افتتاح مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات در روز جاری بیان کرد: برای احداث و تجهیز مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات 75 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به افتتاح اولین کارگاه جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان در مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات، عنوان کرد: تجهیزات امدادی برای عملیات های مختلف در حد پایه را در این کارگاه مهیا شده است.
وی خاطرنشان کرد: اعتباری نیاز است تا مرکزی نمونه برای آموزش های عمومی جمعیت هلال احمر در استان کرمان احداث شود.
فلاح ادامه داد: 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای شبیه ساز زلزله در کرمان نیاز است زیرا این استانی حادثه خیز و زلزله خیز است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر به صورت مستمر مورد آموزش قرار می گیرند و این جمعیت در کرمان به دلیل بهره مندی از سازه های آوار، سازه های ارتفاع، امداد جاده، اسکان اضطراری و تیم آنست (سگ های تجسس) توانسته امدادگران کشوری را مورد آموزش قرار دهد.
فلاح یادآور شد: سه دستگاه خودروی نجات تیپ 2 به ارزش 51 میلیارد ریال خریداری و به ناوگان خودرویی جمعیت هلال احمر استان کرمان افزوده شده است.
وی با اشاره به اینکه همراهی و وحدت بین مسئولان استان کرمان موجب شده که جمعیت هلال احمر این استان به قوی ترین دستگاه در بحران و حوادث تبدیل شود.
وی به خدمات رسانی کاروان های سلامت در 160 منطقه محروم استان، تصریح کرد: در مجموع 2 میلیارد تومان اعتبار برای کاروان های سلامت هزینه شده است.
استاندار کرمان به همراه رئیس جمعیت هلال احمر کشور، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان استانی از روند اجرای عملیات های امدادی از جمله امداد کوهستان، امداد جاده، امداد ارتفاع، مرکز آموزش های تخصصی جمعیت هلال احمر نیز بازدید کرد.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.