حسین یوسفی گفت: بهشهر از شهرهای قدیمی و تاریخی کشور است که تاکنون 50 اثر در بهشهر ثبت فهرست آثار ملی کشور شد.

حسین یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: با توجه به نزدیک شدن به نوروز باستانی، ستاد تسهیلات سفر در شهرستان برگزار و برنامه های مختلفی برای ایام نوروز در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کمیته های مختلف خدمات رسانی برگزار و رزمایش ترافیکی به منظور آمادگی دستگاههای خدمات رسان برای ایام نوروز برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: برنامه ریزی برای راهنمایی مسافران و ایجاد کمپ هلال احمر و راهنمایی مسافران در مبادی ورودی انجام شده و اجرای برنامه تحویل سال در بقاع متبرکه در دستور کار است.

یوسفی گفت: دهیاران آماده سازی روستاها و شهرداران زیباسازی شهر را در دستور کار قرار دادند و پاکسازی معابر با قوت اجرایی می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه آثار سنتی و بومی و محلی از جمله برنامه های مهم ماست که با قوت برپا می شود و  نمایشگاه آثار و سوغات محلی مازندران در پارک ملت برپا شده است. 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر با اعلام اینکه برپایی نمایشگاه آثار بومی و محلی در عباس اباد بهشهر از 28اسفند برپا می شود؛ تصریح کرد: اجرای آیین نوروزگاه و ایجاد فضایی برای بیان آیین ها و سنتهای بومی و محلی از موارد مهمی است که در دستور کار است.

یوسفی افزود: بهشهر با دارا بودن مجموعه های تاریخی همچون عباس آباد،  صفی آباد، چشمه عمارت، غارهای هوتو و کمربند، گوهرتپه، باغ شاه و... مجموعه ای بی نظیر از تاریخ و میراث است که باید مورد توجه جدی برای ورود گردشگران با اطلاع رسانی مناسب قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.