فرامرز اسد پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای میزبانی از فرهنگیان کشور در ایام نوروز98، سه هزار و 38 کلاس درس در سه سطح ویژه ، الف و ب، در 58 شهر استان فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه هنوز این امار قطعی نیست، افزود: ممکن است با صلاح دید و تامین اعتبار، مدارس بیشتری نیز میزبان نوروزی فرهنگیان باشند.
رییس اداره تعاون و رفاه آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: امسال حلقه بهره برداری برای استفاده از طرح اسکان فرهنگیان تنگ تر شده و فقط خانواده درجه یک شامل خود فرهنگی، فرزندان و والدین فرهنگیان می توانند از این طرح استفاده کنند.
اسدپور ادامه داد: در دستور العمل جدید حتی برادر و خواهر فرهنگی نیز نمی تواند از اقامت در مدارس استفاده کنند و در صورت تخلف در این زمینه با مسئول مربوطه برخورد می شود.
به گفته او ، بر اساس دستور العمل سازمانی، فقط کارکنان آموزش و پرورش در مدارس اسکان داده می شوند و پذیرش کارکنان سایر دستگاههای اجرائی دولتی و عمومی و همچنین مشاغل آزاد در مدارس ممنوع است.
وی همچنین به نرخ جدید اقامت در اسکان نوروزی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: هنوز نرخ مصوب از سوی وزارتخانه ابلاغ نشده است، اما احتمالا تا اواسط هفته آینده اعلام می شود.
**آغاز ثبت نام در سامانه اسکان از سه بهمن
رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش مازندران گفت: ثبت نام برای اقامت نوروزی در مدارس از فردا جمعه 3 اسفند آغاز می شود و تا اواخر اسفند ادامه دارد و در صورت عدم تکمیل ظرفیت ممکن است در ایام عید نیز انجام شود.
اسد پور اعلام کرد که امسال نیز همانند سنوات گذشته برخورداری از اقامت در مدارس فقط از طریق ثبت نام در سامانه انجام می شود و علاقه مندان می تواند با ورود به این سامانه به آدرس eskan.medu.ir از هر نقطه ایران جا رزرو کنند.
گفتنی است که در نوروز 97 که گذشت، 410 هزار نفر روز اقامت مسافر در مدارس استان ثبت شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه نوروز گذشته 20درصد افزایش داشت.
البته در اسکان تابستانه مسافران در فصل تعطیلات امسال، 287 هزار و 986 مسافر در مدارس و اماکن فرهنگی مازندران اقامت کردند که نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش نشان می دهد.
همچنین این استان دارای 538 هزار دانش آموز است که در بیش از چهار هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.