به گزارش خبرنگار ایلنا،رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه این نمایشگاه با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان از حوزه های پرافتخار انقلاب اسلامی است و شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه هستیم ، افزود: در حوزه بهداشت و درمان نسبت به کشورهای منطقه و دنیا دارای شاخص های خوبی هستیم و در بسیاری از شاخص ها در رتبه های برتر جهان قرار داریم که نشان دهنده کارآمدی سیستم بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی است.

سید عباس موسوی کنترل بیماری های واگیردار را یکی از دستاوردهای حوزه بهداشت پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مازندران کنترل بیماری های غیرواگیر است که اقدامات خوبی نیز در این حوزه انجام شده است.

موسوی به کاهش مرگ و میر مادران باردار از ۲۵۵ درصد هزار تولد زنده به ۱۳.۸ در صد هزار تولد زنده  پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال از ۱۳۵ در هزار تولد زنده به ۸.۹ در هزار تولد زنده و مرگ و میر نوزادان زیر یک ماه از ۳۲ در هزار تولد زنده به ۵.۲ در هزار تولد زنده رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون از زیر ۳۰% قبل از انقلاب به ۱۰۰% افزایش یافته است، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۱۰ خانه بهداشت و ۴۰۰ مرکز بهداشتی درمانی روستائی ، شهری و پایگاه بهداشتی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی فعالیت می کنند.

موسوی از افزایش تعداد اعضای هیئت علمی از ۲۳۰ نفر درسال ۱۳۶۷ به ۴۵۰ نفر درسال ۱۳۹۷خبرداد و بیان کرد: درسال تحصیلی ۸۸- ۸۷ تعداد ۲۸۰۰ نفر دانشجو بود که درحال حاضر ۸۳۹۳ نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

موسوی به افزایش تعداد رشته های پذیرش دانشجو از یک رشته پزشکی در سال ۱۳۶۷ به ۱۰۴ رشته درسال ۱۳۹۷ اشاره کرد و افزود: بخشهای مراقبتهای ویژه تا سال۱۳۵۷ ساخته نشده بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۷۱۶ تخت در بیمارستان های سطح استان اعم از دولتی وخصوصی وتامین اجتماعی و سایر ایجاد، راه اندازی، تکمیل و تجهیز شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.