جواد آقازاده روز سه شنبه در سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سلماس افزود: امسال 13 دی کلینیک در شهرستان‌های مختلف استان مورد بهره برداری قرار گرفته که دی کلینیک سلماس نیز در دهه فجر افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: برای این مرکز درمانی 32 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: همزمان با این طرح، مرکز جامع سلامت مرحوم صمدزاده و مرکز خیریه بهداشتی و درمانی روستای سلطان احمد نیز افتتاح می شود.
آقازاده بیان کرد: برای تکمیل بیمارستان جدید این شهرستان در سفر اخیر رییس جمهوری و هیات دولت 200 میلیارد ریال اعتبار تصویب شده و بقیه طرح‌های درمانی و بهداشتی نیمه تمام این شهرستان نیز تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: این دانشگاه با انجام اقدامات زیرساختی طی پنج سال گذشته در جمع 9 دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در شروع فعالیت دولت تدبیر و امید دراستان، مشکلات زیرساختی بسیاری در حوزه‌های بهداشتی و درمانی وجود داشت که در این مدت، اقدامات قابل توجهی برای رفع آنها انجام شده است.
وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید در شاخص های مرگ و میر مادران باردار، مرگ و میر کودکان زیر یک سال، توسعه خدمات در مناطق محروم و حواشی شهر و ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها رتبه آذربایجان غربی بهبود یافته است.
فرماندار سلماس نیز در این جلسه با اشاره به نبود دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان گفت: مهمترین و حادترین مشکل این شهرستان در حوزه درمان نبود این دستگاه تشخیصی بوده که باعث بروز مشکلات زیادی برای شهروندان و مراجعان شده است.
مرتضی اصغری افزود: این شهرستان مشکلات و کمبود‌های فراوانی در حوزه بهداشت و درمان دارد که تسریع و شروع پروژه بیمارستان جدید الاحداث، اتمام و تجهیز و راه اندازی کلینیک تخصصی بیمارستان خاتم الانبیا، تعیین تکلیف ساختمان دیالیز بیمارستان، خرید و نصب دستگاه CT-SCAN بیمارستان، جایگزین کردن دستگاه‌های مستهلک و قدیمی بیمارستان با توجه به قدمت و کارکرد دستگاه‌های موجود، کمبود کادر پزشک متخصص در رشته‌های چشم، رادیولوژی، ارولوژی از عمده مشکلات حوزه درمانی سلماس است.
امام جمعه سلماس نیز در این جلسه گفت: در کنار امنیت در هر جامعه ای، توجه به حوزه بهداشت، درمان و سلامت از ضرورت های آن جامعه به شمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی افزود: اولویت خدمت در هر جامعه و حکومتی، خدمات رسانی در این حوزه است.
به گزارش ایرنا تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص تخت بیمارستانی برای هر یکهزار نفر در این استان نزدیک به یک تخت بود؛ این شاخص با افتتاح چندین طرح در سفر رییس جمهوری به 1.3 ارتقا یافت و به زودی و با افتتاح چندین طرح بزرگ درمانی نیمه تمام به 1.7 به ازای هر هزار نفر می رسد.
آذربایجان غربی در شاخص های مختلف بهداشتی نیز تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید در رده های پایین کشوری قرار داشت ولی در حال حاضر به رتبه هفتم کشوری ارتقا یافته است تا مردم این سرزمین زرخیر پذیرای هدیه ای از جنس امید باشند.
534 طرح بهداشتی درمانی در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید در استان اجرایی شده که تاکنون 270 طرح به بهره برداری رسیده است و 80 طرح دیگر نیز در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.
سی‌تی اِسکَن، روشی نوین است که در علوم تشخیصی در فیزیک پزشکی کاربرد تحقیقاتی و درمانی فراوانی دارد.
در این روش، کالبد انسان یا دیگر جانوران به صورت لایه‌ به‌ لایه برانداز (اسکن) می‌شود و براین اساس بخش‌ های درونی بدن نیز برای پزشکان قابل رویت می شود.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.