مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت: درخت نماد آبادانی، شاخص سرسبزی و پاکی طبیعت است و محیطی زیبا را برای زندگی سالم شهروندان فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید محمد موسوی تاکامی در حاشیه مراسم درختکاری با هدف کاشت 1 میلیون اصله نهال تا 15 اسفندماه در مازندران در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: 340 هزار اصله نهال از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران- ساری برای این امر اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه اهمیت نگهداری درخت بسیار بالاتر از کاشت نهال است افزود: ترویج فرهنگ درخت‌کاری و نگهداری از آن و حفظ منابع طبیعی امری لازم و ضروری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت: حاشیه جاده های بین شهری،جاده های روستایی،اراضی مستثنیات و اراضی ملی برای کاشت نهال در نظر گرفته شد.

وی افزود: بنا شد از امروزدر آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تا 15 اسفند یک میلیون اصله نهال در استان مازندران کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری و منابع طبیعی مازندران -ساری  گفت: گونه های درختی نظیر سوزنی برگ،صنوبر و اکالیپتوس برای تامین و در اختیار شهر و روستا برای کاشت قرار می گیرد.

وی به فعالیت گروه های مردم نهاد در کاشت و نگهداری نهال اشاره کرد و ادامه داد: روز درختکاری، جامعه را ترغیب می کند تا به کاشت درخت اهمیت دهد. این موضوع به عنوان یک نماد، نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد.

موسوی افزود:درخت نماد آبادانی، شاخص سرسبزی و پاکی طبیعت است که این مشارکت همگانی و فعالیت اثربخش، محیطی زیبا را برای زندگی سالم شهروندان فراهم می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.