سرهنگ علی بهاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این گروه ها را شامل 162 گروه از بین جوامع محلی اعم از مردم، دهیاران، بسیجیان و چوپانان، 37 گروه از سمن های فعال و 25 گروه هم از کارکنان و نیروهای حفاظتی یگان اداره کل منابع طبیعی ذکر کرد.
وی با بیان اینکه این گروه ها سازماندهی و به آنها آموزش های لازم ارائه شده است، گفت: قرارداد بیمه 100 نفر به صورت بی نام با هدف حمایت از این افراد در مواقع بروز سوانح احتمالی منعقد شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: با بهره برداری از تجهیزات به روز ماهواره ای و پایش آتش سوزی های سال های گذشته، 73 نقطه بحران را شناسایی و برای هر نقطه برنامه های خاص پیشگیرانه و اطفاء به موقع طراحی و تدوین شده است.
سرهنگ بهاری در ادامه از جذب 66 نیروی محلی به مدت پنج ماه به عنوان دیده بان، گفت: 35 دستگاه دمنده اطفاء حریق هم خریداری شده که در اختیار این گروه ها قرار خواهد گرفت.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کرمانشاه همچنین در خصوص بهره مندی از بالگرد در مواقع بروز آتش سوزی نیز گفت: یگان حفاظت سازمان جنگل ها متولی عقد قرارداد است که این اقدام صورت گرفته و در صورت نیاز ادارات منابع طبیعی استان ها از آن بهره مند خواهند شد.
وی با اعلام اینکه کد امداد جنگل 1504 به صورت شبانه روزی آماده دریافت پیام ها و گزارش های مردم طبیعت دوست استان است، از رسانه های استان خواست همیار طبیعت باشند و با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه نقش موثر خود را در کاهش حریق در سطح جنگل ها و مراتع استان ایفا نمایند.
او اظهار داشت: بارش باران با میانگین 525 میلی متر افزایش پوشش گیاهی و از طرفی گرم شدن هوا در فصل پیش رو زمینه ساز بروز حریق در سطح جنگل ها و مراتع استان است.
وی افزود: به همین منظور ما برنامه های پیشگیرانه و اطفاء بموقع را در دستور کار قرار داده ایم.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5.21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در استان کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع استان کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع استان کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای 2 میلیون نفر جمعیت با 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.