دکتر محمد یوسف پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سلامتکده های طب ایرانی در 2 شهر بابل و ساری و درمانگاه این نوع طب در بیمارستان بوعلی ساری خدمات دهی به افراد را انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه افراد مختلفی با عناوین مختلف در امور مربوط به طب سنتی ایرانی ورود پیدا کردند ، ادامه داد:فعالیت غیر حرفه ای و بدون مجوز این افراد نه تنها تضمین کننده سلامت نمی شود حتی گاهی می تواند در روند درمان افراد خلل ایجاد بکند.
مدیر طب ایرانی مازندران افزود: در سلامتکده ها و درمانگاه طب ایرانی، پزشکان متخصص این شاخه مشغول طبابت و ارائه خدمات درمانی به مراجعه کنندگان هستند.
وی گفت که پزشکان متخصص طب ایرانی، پزشکان عمومی هستند که دوره چهارساله دانشگاهی تخصصی طب ایرانی را گذراندند و تخصص این نوع پزشکی را دارند.
دکتریوسف پور تعداد پزشکان متخصص طب ایرانی در مازندران را 9 نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به اقبال و گرایش مردم به بهره مندی از خدمات پزشکان متخصص طب ایرانی، این تعداد پزشک متخصص جوابگوی این حجم خواسته مردم نیست.
وی از برنامه بخش نظارت وزارت بهداشت برای ساماندهی فعالیت افراد در این زمینه خبرداد و گفت: براساس تصمیم این وزارتخانه این افراد بعد از گذراندن چهار دوره 50 ساعته آموزش طب ایرانی و قبولی در آزمون نهایی مجوز فعالیت در این عرصه به آنها داده می شود .
دکتر یوسف پور ابراز امیدواری کرد که اجرایی شدن این مساله بتواند در جلوگیری از فعالیت افراد غیر مجاز و ناآشنا طب ایرانی تاثیر بگذارد.
طب ایرانی که شاخه دانشگاهی و تخصصی طب سنتی به شمار می رود و پزشکان عمومی بعد از طی کردن دوره چهارساله دانشگاهی به عنوان پزشکان متخصص طب ایرانی به شمار می روند.
در طب ایرانی بیشتر تاکید بر حفظ سلامتی و تداوم آن است که برای این منظور ترویج فرهنگ و سبک زندگی مناسب و تغذیه سالم تاکید می شود.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.