به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش 300 میلی متری باران طی 24 ساعت در شهرستان رامسر که سیزدهم ماه مهر رخ رداد منجر به جاری شدن سیلاب در منطقه شد که 152میلیارد تومان به تاسیسات زیر بنایی و خانه های مردم خسارت وارد کرد.
سیل علاوه بر تخریب کامل 10 واحد مسکونی، باعث طغیان رودخانه های صفارود و چالکرود و آب گرفتگی معابر شده بود.
محمد آزاد روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر افزود : این میزان اعتبار علاوه بر دیواره سازی و ساماندهی رودخانه های صفارود و چالکرود برای 17 پروژه زیربنایی خسارت دیده شامل امور اب ، برق و ... هزینه می شود.
وی با بیان اینکه موضوع خسارت ناشی از سیل این شهرستان در سطوح مختلف در حال انجام است، اضافه کرد : مرحله دوم اعتبارات سیل برای بازسازی مناطق سیل زده شهرستان رامسر بزودی ابلاغ خواهد شد.
فرماندار رامسر تخصیص اعتبارات برای جبران خسارت سیل از سوی دولت را قابل تقدیر دانست و گفت : مجموعه مدیریت شهرستان به دنبال رسیدن شرایط مطلوب در حوزه شهری و روستایی مناطق سیلزده است.
آزاد در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری در رامسر گفت: این شهرستان از ظرفیت ها و مزیت های بالایی برای گردشگری برخوردار است ولی با سند گردشگری 80 سال پیش که برای این شهرستان تدوین شده نمی توان شاهد تحول در این زمینه بود.
وی افزود : برای رسیدن به این مهم باید علاوه بر تدوین سند گردشگری جدید همه دستگاه های مرتبط باید برای رونق بخشیدن به بخش گردشگری همکاری کنند.
فرماندار رامسر با اشاره به برنامه 100 روزه استاندار جدید مازندران گفت : این برنامه حقیقتی است که باید به واقعیت تبدیل شود و مدیران شهرستان باید برای رسیدن به این مهم برنامه ریزی کنند.
امام جمعه رامسر هم در این نشست با اشاره به طولانی شدن روند انتخاب شهردار این شهر گفت: تعلل در انتخاب شهردار شهر گردشگر پذیر رامسر به نفع شهر نیست.
حجت الاسلام و المسلمین سیدجعفر رضایی افزود : مردم از نداشتن شهردار در این شهر راضی نیستند اعضای شورای اسلامی باید هر چه زودتر نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.
مظاهر باقر سلیمی شهردار رامسر در مهر ماه سال جاری از سمت خود استعفا کرد و از ان زمان تاکنون شهرداری این شهر با سرپرستی اداره می شود.
شهرستان 70 هزار نفری رامسر در غرب مازندران قرار دارد.
/1602/9922/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.