به گزارش خبرنگار ایرنا، در این اطلاعیه پیش بینی شده است که مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران در گذر روز یکشنبه به دوشنبه شاهد بارش پراکنده برف همراه با وزش باید شدید خواهند بود که نتیجه آن، احتمال وقوع کولاک خواهد بود.
هواشناسی مازندران احتمال وقوع این پدیده را در گردنه های محورهای منتهی به البرز و تهران بیشتر از سایر نقاط کوهستانی ارزیابی کرده است.
کندوان محور کوهستانی مازندران منتهی به استان البرز است و پایتخت کشور هم از طریق دو محور کوهستانی هراز و سوادکوه به مازندران وصل می شود. محور ساری - کیاسر و گلوگاه - دامغان هم دو محوری کوهستانی دیگری است که مازندران را به استان سمنان متصل می کند.
جاده هراز دارای پیچ و خم های مختلف از جمله گردنه مشهور امامزاده عبدالله است و در محور سوادکوه هم گردنه ' گدوک ' از گردنه های سخت گذر مشهور کشور محسوب می شود.
** ادامه کاهش دمای هوای مازندران
هواشناسی مازندران همچنین پیش بینی کرده است که دمای هوای استان طی چند روز آینده به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.
دمای هوای ساری مرکز مازندران امروز شنبه در گرم ترین زمان به 17 درجه بالای صفر رسید که بر اساس پیش بینی هواشناسی فردا یکشنبه به 16 و روز دوشنبه به 14 درجه سانتی گراد بالای صفر در گرم ترین زمان کاهش خواهد یافت، ولی حداقل دمای هوای این شهر در سردترین زمان شبانه روز روی 7 درجه سانتی باقی خواهد ماند.
در حال حاضر نیز بلده در غرب مازندران با 5 درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین و ساری با 15 درجه بالای صفر گرم ترین نقطه مازندران است.
هواشناسی مازندران پیش از این نیز در پی نگرانی کشاورزان و باغداران از وقوع پدیده یخبندان طولانی یا ' کلد اسپل ' ، اعلام کرده بود که این استان بر اساس نقشه های پیش یابی شاهد چنین پدیده ای در روزهای آینده نیست و سرما و بارندگی معمولی را پشت سر خواهد گذاشت.
1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.