ولی بهره مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضمن اینکه با خروج این سامانه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته امام زاده جعفر با بیشینه دمای 16.4 و سی سخت با حداقل دمای 3.4 درجه سانتی گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان بودند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی شبانه روز گذشته در منصورخانی کاکان 7، ماشمی زیلایی 1 و دهدشت 3. میلیمتر باران باریده است.
وی توصیه های هواشناسی به کشاورزان در مناطق سردسیری داشت و افزود: افراد از تاسیسات گلخانه ای، سالن های پرورش قارچ و مرغداری ها در مقابل سرما تمهیدات لازم را داشته باشند.
وی ابراز داشت: هرس در باغات سیب و هسته دار ها با توجه به سرما به زمان دیگری موکول شود.
وی توصیه های هواشناسی به کشاورزان در مناطق گرمسیری داشت و افزود: مبارزه با آفت کک در حاشیه مزارع کلزا و استفاده از کود سرک در مزارع غلات بعد از بارندگی و کود دهی باغات میوه با مشورت کارشناسان پس از بارش مد نظر قرار گیرد.
براساس آخرین آمار میانگین بلند مدت بارندگی در یاسوج 804.2، سی سخت 686.6، دوگنبدان 430.2، دهدشت 491.4، لیکک 358.9 و امامزاده جعفر 423.7 میلیمتر است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.