سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران گفت:احداث بندهای سیل‌گیر نقش مهمی در حفظ خاک داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عبدالرضا سنگاری  در جلسه با کارکنان معاونت فنی و آبخیزداری این اداره کل افزود: مهم‌ترین عنصری که با آن کار می‌کنیم خاک است و اگر کارمان تخصصی و فنی نباشد خاک را از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: تأثیر این بندها را در سیل امسال نوشهر به‌ وضوح دیدیم و اگر در شهرستان تنکابن نیز بندهای لازم وجود داشت، خسارات سیل کمتر می‌شد.

سنگاری تأکید کرد: رودهایی در غرب مازندران وجود دارد که زمینه‌ساز سیل و تخریب است و چون نوک پیکان بعد از هر سیل به سمت ادارات منابع طبیعی می‌چرخد، باید در این بخش دقت زیادی شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران  گفت: اگر یکی از بندها در سیل تخریب شود دیگر حرفی برای گفتن نخواهیم داشت. 

او بیان کرد: لازم است تکلیف بالادست رودها و درختان حاشیهٔ رودها که ممکن است بر اثر سیل ریشه‌کن شود معلوم گردد.

سنگاری با اشاره به این‌که کارهای معاونت فنی و آبخیزداری، سازه‌ای و پایه‌ای است گفت: باید داشته‌هایمان را برجسته کنیم و ضعف‌های همدیگر را برطرف کنیم و بپوشانیم و دست هم را بگیریم.

وی یادآور شد: مردم و مسؤولان باید کار ما را بشناسند و ما نیاز به محیطی آرام داریم تا با آرامش کار کنیم زیرا اگر کارهای پایه‌ای را انجام ندهیم تمامی فعالیت‌های ما ابتر می‌ماند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر اظهار داشت: اگر کارمان از پایه درست باشد و برنامه داشته باشیم به نتیجه می‌رسیم والا در فعالیت‌هایی همچون حدنگاری اگر بدون کار پایه‌ای فعالیت کنیم فایده ندارد. 

 سنگاری گفت: بخش فنی و آبخیزداری پروژه‌محور است نه متقاضی‌محور و هنر شما این است که پیمانکار و مجری که از احداث پروژه نفع می‌برد، در جهت رسیدن به اهداف پروژه هم کار کند و این طور نباشد که فقط چند نفر از پیمانکاران طرف قرارداد باشند و کیفیت کار پایین بیاید.

او تصریح کرد: ما پارسال خوب کار کردیم ولی مستندسازی و کارهای نرم‌افزاریمان برای ارزیابی خوب نبود و در برخی از موارد نیز اعتباری متناسب با تکالیف قانون برنامه برایمان در نظر گرفته نشد.

سنگاری تأکید کرد: اعتبارات صندوق توسعه ملی فرصت بسیار خوبی برای اجرای پروژه‌های لازم است و باعث خروج از رکود شد.

وی ادامه داد: این اعتبارات مختص بخش آبخیزداری نیست بلکه به تمام موضوعات مربوط به حفاظت منابع طبیعی مربوط می‌شود و باید اعتبارات را به‌خوبی مدیریت کنیم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر تصریح کرد: مسائل مربوط به زمین و نقشه حساس است و باید در آن دقت زیادی شود.

در ابتدای این جلسه، معاون فنی و آبخیزداری و رؤسا و تعدادی از کارشناسان ادارات این معاونت، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را دربارهٔ موضوعات مختلف بیان کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.