سیلی که در اوایل مهرماه امسال در مازندران بویژه غرب این استان جاری شد ، به بخش های مختلف بویژه کشاورزی ، زیربنایی ، واحدهای مسکونی و عرصه های جنگلی خسارت وارد کرد.
براساس آمار موجود ، عرصه های جنگلی و مرتعی حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر از حدود 2 هزارکیلومتر جاده جنگلی برخورداراست که کمتر از 500 کیلومتر آن جزو حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس است.
مهرداد خزایی پول روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : سیل اوایل مهرماه امسال در مازندران بویژه غرب این استان حدود 30 کیلومتر از جاده های جنگلی و ابنیه فنی این شهرستان خسارت وارد کرد که تاکنون اعتباری در این زمینه اختصاص داده نکرده است.
وی اعتبار مورد نیاز برای مرمت این مقدار از جاده های جنگلی را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت که در صورت عدم مرمت این جاده جنگلی اگر هر حادثه ای مانند آتش سوزی و یا شکارغیرمجاز در جنگل انجام گیرد و یا آنکه اگر فردی در این عرصه ناپدید شود به آسانی نمی توان کار امداد و نجات انجام داد.
خزایی پول با بیان این که این نهاد اعتباری برای مرمت راههای جنگلی سیل زده ندارد، خواستار تخصیص اعتبار ویژه از سوی ستاد حوادث غیرمترقبه برای مرمت این راهها شد.
مازندران دارای 2 حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.
حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از 662هزار هکتار، معادل27،9 درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.