به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کیاکجوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود که اقدام شتابزده و بدون مطالعه و ساز و کار قانونی مسئولان وقت در سال 90 برای ارتقاء هیچرود به شهر با 13 روستا، مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است.
وی توضیح داد : این شهر با برخورداری از 10 هزار و 400 نفر جمعیت ثابت شهری و دست کم 25 هزار نفر جمعیت شناور دارای محدوده سرزمینی 610 هکتاراست و برابر قانون این محدوده باید به 710 هکتار افزایش یابد.
طرح هادی شهری، طرحی بلند مدت است که برای یک دوره 10 ساله شیوه توسعه کالبدی و فیزیکی شهر را مشخص می کند و در آن نقشه کاربری اراضی، شبکه معابر، معیارها، سرانه‌ها، تراکم‌ها، ضوابط و مقررات ساختمانی مشخص می شود و مبنای برنامه ریزی ها و اقدامات عمرانی شهرهایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر است.
این طرح همچنین گذربندی های اصلی و منطقه بندی شهر، تفکیک و تجزیه آن‌ها به مناطق صنعتی، تجاری ، مسکونی و غیره را با کیفیت کلی مسیل‌ها و دفع آب‌های سطحی و محل قرارگرفتن تأسیسات آب و فاضلاب و برق و خطوط عمده‌ شبکه های توزیع آنها مشخص می کند.
شهردار هیچرود گفت: نشست های فراوانی با مسئولان محلی و استانی برای تصویب نقشه طرح هادی این شهر برگزار شد و وعده داده اند تا پایان امسال این نقشه مصوب و برای اجرا در اختیار قرار گیرد.
وی افزود: شهرداری به تناسب ظرفیت های این شهر و برای آنکه مانند دیگر شهرداری ها دچار روزمرگی نشود و بتواند در آینده درآمد پایداری داشته باشد ، کتابچه ای با بهره گیری از مشاوران و کارشناسان زبده گردآوری و تدوین کرد که در آن در حوزه نوار ساحلی طرح های گردشگری با بهره گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی و پیش بینی اعتباری به میزان 92 میلیارد تومان مد نظر است.
کیاکجوری گفت: این طرح گردشگری شامل اسکله دریایی ، فضاهای تفریحی ساحلی ، ورزش های آبی و بخش های دیگر است که در قالب هفت سایت در محدوده ساحلی حدود شش و نیم کیلومتری شهر اجرا خواهد شد و هم اکنون با صرف اعتباری بالغ بر 140 میلیون تومان کار مطالعاتی و نقشه این طرح تهیه شده است.
شهردار هچیرود گفت : هم اکنون با گذشت حدود 2 سال از کارمطالعاتی و تهیه نقشه این طرح هرچند یکی از علت تاخیر عملیاتی شدن آن آزاد نشدن حریم 60 متری دریا بود ولی امیدوارم به زودی در کمیسیون سرمایه گذاری استان مورد وافقت قرار گیرد تا بتوان از وجود سرمایه گذاران بخش خصوصی هم اکنون اعلام آمادگی برای اجرای این طرح را دارند بهره برد .
منطقه هچیرود به علت برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند دریا ، جنگل ، مجموعه گردشگری ، رفاهی و تفریحی نمک آبرود، تعداد زیادی هتل و دیگر مزیت ها در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است.
آمارهای رسمی نشان می دهد که در نوروز امسال منطقه هچیرود و مجموعه نمک آبرود با پذیرش دستکم 2 میلیون نفر اقامت در شب رتبه نخست را در میان دیگر شهرهای مازندران کسب کرد .
کارشناسان مسئول فنی پیش از این در باره نبود طرح هادی شهری برای هیچرود بویزه همزمان با بهره برداری طرح آزاد راه تهران - شمال هشدار داده بودند.
این کارشناسان اعلام خطر کردند که در نبود طرح هادی ممکن است بخش زیادی از محدوده شهری دچار ساخت و ساز غیرمجاز شود که در این صورت هزینه اجرای طرح ها در این شهر چندین برابر معمول افزایش خواهد یافت.
7078 / 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.