قربانعلی شیرزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید از 21 هزار کلاس درس استان بیش از 11 هزار و500 کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد بود که از این تعداد تاکنون 9070 کلاس در یک هزار و 779 مدرسه به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شد.
وی ادامه داد: تا کنون با حمایت مالی دولت و برخی خیرین حدود 80 درصد مدارس غیر استاندارد استان از نظر گرمایشی استاندارد سازی شدند.
شیرزاد همچنین اعلام کرد که دولت برای استاندارد سازی سامانه گرمایشی کلاسهای درس مازندران تا کنون550 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد.
مدیرکل نوسازی مدارس مازندران گفت: حدود 2 هزار و 500 کلاس باقی مانده غیر استاندارد استان در 470 مدرسه نیازمند اعتبار 400 میلیارد ریالی می باشد که در این مسیر حمایت های خوبی از سوی دولت و برخی خیرین می شود و تاکنون وقفه ای در این موضوع ایجاد نشد.
شیرزاد درباره رقم 400 میلیاردی اعتبارات نیز توضیح داد و گفت: بالا رفتن قیمت ها هزینه های استاندارد سازی را تغییر داد به طوری که در گذشته برای استاندارد سازی هر کلاس درس 70 میلیون ریال هزینه می شد در حالی که امروز این رقم به بیش از 350 میلیون ریال رسیده است.
**فقدان آموزش های نگهداری سامانه های جدید انرژی
مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با تاکید بر اهمیت نگهداری سامانه های سرمایشی گفت: یکی از عمده مشکلات ما این است که دوره های آموزشی برای نحوه استفاده از این سامانه ها برگزار نشده و در نگهداری سامانه گرمایشی مدارس دچار مشکل هستیم.
وی افزود: عدم آشنایی با این سامانه ها باعث هدر رفت انرژی می شود و در حال حاضر تمرکز ما روی صرفه جویی برق و انرژی است اما جابجایی مدیران و معاونان مدارس باعث می شود آموزش ها نیازمند تکرار باشند.
شیرزاد گفت: از سوی دیگر هم اعتباری در قانون برای نگهداری مدارس پیش بینی نشده و فقط از همان سرانه که خود ، تکافوی هزینه های روزمره را هم نمی دهد در این جهت هزینه می شود.
وی گفت: بیشترین رویکرد مدیریت و مدارس سبز فرهنگ سازی است زیرا هر چقدر هزینه شود اگر فرهنگ‌سازی و آموزش های لازم داده صورت نگیرد، فایده ای ندارد و این مساله هم باید توسط آموزش و پرورش محقق شود.
شیرزاد افزود: اداره کل نوسازی مدارس مازندران برای آموزش نحوه استفاده و نگهداری این سامانه ها اعلام آمادگی کرده است چون اساس مدیریت سبز بر فرهنگ سازی است که در این جهت باید محتوا تهیه شود و بزرگترین مرجعی که می تواند این فرهنگ سازی پایه را انجام دهد مدرسه است.
وی افزود: قرار است این آموزش ها در مدرسه اجباری شود و گسترش داوطلبانه مدارس و نهادینه شدن فرهنگ سازی در دراز مدت باعث اشاعه آموزش و فرهنگ در سطح خانواده و به مرور در کل جامعه می شود.
استان مازندران بیش از 538 هزار دانش آموز دارد که در بیش از چهار هزار و 500 مدرسه با حدود 25 هزار کلاس در حال تحصیل هستند.
بیش از 12 هزارکلاس درس استان به واسطه تازه ساخت بودن آنها دارای سامانه گرمایشی و برخی نیز حتی دارای سامانه های سرمایشی برای فصول گرم سال هستند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.