به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز چهارشنبه در نشست شوراهای آموزش و پرورش و پشتیبانی سواد آموزی اظهار داشت: از این تعداد پروژه نیمه تمام آموزشی، 66 پروژه ملی و 92 مورد نیز استانی و مشارکتی است.‌
وی با بیان اینکه سالانه بین 300 تا 400 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه ها اختصاص یافته است، افزود: در حال حاضر شهرستان های سنندج و مریوان بیشترین مشکل را در زمینه کمبود فضاهای آموزشی دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در صورت تکمیل این تعداد پروژه آموزشی نیمه تمام در استان، بسیاری از مشکلات و موانع موجود در این حوزه رفع خواهد شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون 80 درصد خیرین مدرسه ساز استان تمایل به احداث مدارس 2 و سه کلاسه در روستاها دارند در حالیکه بیشترین مشکل ما در شهرها و حاشیه شهرهاست و روستاها وضعیت مطلوب تری دارند.
قربانی با بیان اینکه 2 هزار و 700 ساختمان آموزشی در استان داریم، گفت: حدود یک هزار باب از این ساختمان ها از استاندارد مطلوبی برخوردار هستند ولی مابقی نیاز به مقام سازی و تعمیرات دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه تعمیرات فضاهای آموزشی حداقل 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: سال گذشته 40 میلیارد ریال برای تعمیر جزیی، تجهیز و تعمیرات اساسی فضاهای آموزشی استان اختصاص یافت.

** 81.5 درصد جمعیت آماری کردستان باسواد هستند
سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه یک میلیون و 169 هزار نفر از جامعه آماری استان باسواد هستند، گفت: این تعداد باسواد 81.5 درصد جمعیت استان را شامل می شود.
صدیقه عبداللهی اظهار داشت: همچنین براساس نتایج سرشماری سال 95 تعداد 265 هزار و 104 نفر معادل 18.5 درصد جمعیت آماری استان بیسواد هستند.
وی با بیان اینکه در گروه سنی 10 تا 49 سال در طول چند سال اخیر با رشد قابل توجه باسوادی مواجه بوده ایم، افزود: بیشترین جامعه آماری بیسواد استان در رده سنی 50 سال است که در جامعه هدف سواد آموزی قرار ندارند.
سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: براساس نتایج سرشماری سال 95 حدود 93 درصد افراد سنین 10 تا 49 سال این استان باسواد و حدود هفت درصد نیز بیسواد هستند.
عبداللهی با بیان اینکه عملکرد استان در چهار سال گذشته در زمینه سوادآموزی جامعه هدف بسیار خوب بود و رتبه اول را در کشور کسب کرده ایم، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های مناسب و همکاری دستگاه ها و سازمان های مختلف بیشتر از گذشته در این زمینه تلاش کنیم.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.