به گزارش ایرنا، اسفندیار نظری، امروزچهارشنبه در همایش مشترک شورای دبیران هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای بهشهر افزود: امسال 45 هزار دانش آموز در سه سطح در هنرستان های مازندران ثبت نام کردند که بیش از ظرفیت استاندارد این مدارس است.
وی با بیان اینکه تاکنون موظف به اجرای نظام 6-3-3- بودیم که اجرایی شد و در سال تحصیلی 98- 99 شعار سال ما کیفیت بخشی، توانمندسازی و مدرسه کارآفرین است و باید مدرسه محوری، مهارت آموزی و توسعه مشارکت را شاهد باشیم.
نظری افزود: براساس بررسی های انجام شده امروز 80 درصد مشاغل ما نیاز به آموزش مهارت دارند و 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی ما هیچ گونه مهارتی ندارند.
وی اظهار کرد: 80 درصد فارغ التحصیلان هنرستان ها دارای کسب و کار هستند و دارای کسب و کار شخصی بوده و یا جذب شبکه ها و مراکز کارآفرینی شدند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه نهاد آموزشی در بخش خریداری تجهیزات و فضاهای آموزشی با مشکل اساسی مواجه است؛ خاطر نشان کرد: بزرگترین خطای حاجی بابایی وزیر وقت آموزش و پرورش این بود که آموزشکده ها را که مملو از تجهیزات و نیروی انسانی بود؛ تحویل وزارت علوم داد و امروز باید برای همان تجهیزات خواهش کنیم.
این مسئول ادامه داد: نمازخانه های کوچکتر و کتابخانه ها تعطیل شد تا مدارس تک شیفت شود و امروز باید به دلیل جمعیت بالای دانش آموزی و کمبود فضا دوباره به سمت مدارس دو شیفت حرکت کنیم و این از مشکلات و چالش های آموزش و پرورش است.
نظری با اعلام اینکه امروزه ازدیاد جمعیت دانش آموزان در مدارس مشکلی است که با آن مواجه هستیم، یادآور شد: آموزش در بستر تربیت اتفاق می افتد و امروز باید به سمتی حرکت کنیم که نظام آموزشی ما به نظام آموزشی فرهنگی و تربیتی تبدیل شود.
وی در ادامه از پیگیری ایجاد یک هنرستان شبانه روزی کشاورزی در بهشهر خبر داد.
مدیر آموزش و پرورش بهشهر هم در این همایش با اعلام اینکه آموزش بدون توجه به مهارت آموزی مردود است، اظهار داشت: باید در حوزه فنی و حرفه ای و کار و دانش و سوق دادن دانش آموزان به رشته های مهارتی تلاش بیشتری انجام شود.
صادق علی‌ بیکی افزود: برای ایجاد تحول باید از اموزش های سنتی گذشته خارج و به سمت آموزش های جدید متناسب با نیاز روز حرکت کرد.
وی گفت: توجه به رشته های مورد نیاز جامعه و ایجاد مهارتی متناسب با شرایط روز از موارد مهمی است که نباید از آن غافل شد.
استان مازندران بیش از 535 هزار دانش آموز دارد که در حدود چهار هزار مدرسه و 21 هزار کلاس درس در حال تحصیل هستند.
/7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.