در راستای سیاست های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور و پیگیری و تاکید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی استاندارد بین المللی دکل بندی تدوین شد.

به گزارش ایلنا از ساری،از دیرباز تاکنون گلوگاه به عنوان مهد دکل بندی معروف بود و همواره جوانان گلوگاهی به دلیل نبود فرصت های شغلی مناسب و نداشتن درآمد کافی به این شغل گرایش داشتند و تمام سختی ها و خطرات این شغل پرمخاطره و ناامن را به جان می خریدند امروز نیز گلوگاه به شهر دکل بندان معروف است باید گفتاین دکل بندان شجاع و پرتلاش  گلوگاهی مورد بی مهری و ناملایمات مسئولان قرار گرفتند ؛مدتی است که زمزمه های رسیدگی به وضعیت دکل بندان گلوگاهی به گوش می رسد.

نخستین دوره آموزشی دکل بندی در گلوگاه

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران در گفتگو با خبرنگار ایلنا از تدوین استاندارد بین المللی دکل بندی خبر داد و گفت: در راستای سیاست های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور و پیگیری و تاکید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی استاندارد بین المللی دکل بندی تدوین شد.

سید حسین درویشی بیان کرد: نخستین دوره آموزشی دکل بندی کشور در نهم خرداد جاری در شهرستان گلوگاه به عنوان مهد دکل بندان آغاز شد و  آموزش های لازم به 45 نفر در مدت 160 ساعت به دکل بندان ارائه می شود و  برنامه های جدّی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وجود دارد تا آموزش های لازم به کارآموزان ارائه شود.

وی بر ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی در کار تاکید کرد و ادامه داد: ارتقای مهارت و کیفیت در کار دکل بندی  از اهداف این کلاس آموزشی است  تا بتوانیم این  نیروهای آموزش دیده دراستان و یا کشورهای دیگر به کار بگیریم.

 

بیمه دکل بندان گلوگاهی در حال پیگیری است

  نماینده مردم شرق مازندران از کلاس آموزشی دکل بندی در مرکز آموزشی فنی و حرفه ای شهدای خورشیدکلای شهرستان گلوگاه بازدید کرد و در جمع دکل بندان گفت: دکل بندی شغل سخت ، طاقت فرسا و پرمخاطره است که یادمان خدمت شماست. این شغل نماد سخت کوشی، کار بی منت  و نماد خدمت صادقانه به مردم سراسر کشور است.

علی محمد شاعری حمایت از دکل بندان را یکی از اولویت ها برشمرد و افزود: 3 هزار گلوگاهی در شغل دکل بندی مشغول فعالیت هستند و تقریبا بخش وسیعی از صنعت برق سراسر کشور بر عهده این دکل بندان است که با شرایط سخت و حقوق و مزایای حداقل فعالیت می کنند .

وی اعلام کرد: تابه امروز 217 نفر در شغل دکل بندی جانشان را از دست دادند و حدود 1200نفر دچار حادثه شدند.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی  گفت:جلسات متعددی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزیر نیرو تشکیل شد البته بخشی از مشکلات حل و در پایان سال 96 حدود 300 میلیون تومان در قالب بسته های شب عید به دکل بندان کمک شد  که این بسته های حمایتی به صورت دوره ای در اختیار 3 هزار دکل بند قرار می گیرد.

شاعری بیان کرد: بیمه، بازنشستگی، ایمن سازی کار در فرآیند نصب تجهیزات و دکل بندی باید مورد توجه قرار گیرد. بیمه دکل بندان در حال پیگیری  و واگذاری کار با اولویت دکل بندان گلوگاهی در برنامه است. آنچه که درحال حاضر مشکل اصلی است اینکه بازنشستگی برای کار دکل بندی تعریف نشد و همه این موارد باید بررسی شوند.

وی با تاکید بر ارتقای مهارت های دکل بندان گفت: برای ارتقای سطح مهارت های دکل بندان کلاس های اموزشی با شعار اول ایمنی بعد کار آغاز شد و در تلاش هستیم تا با کمک دولت و مجلس بتوانیم بخشی از مشکلات دکل بندان را حل کنیم.

این مقام مسئول گفت: این مهارت مخصوص جوانان شجاع و سختکوش گلوگاهی است  و افرادی که در این دوره های اموزشی شرکت می کنند باید امتیازات ویژه ای برای آنها درنظر گرفت.

تهیه گزارش: سپیده پوریانی

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.