فرمانده انتظامی استان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی و کشف کلاهبرداری یک میلیارد ریالی توسط کارآگاهان پلیس فتا استان، خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سیدمحمود میرفیضی درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی وی موضوع در دستور پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با بررسی های انجام شده و اقدامات اطلاعاتی فردی که با استفاده از درگاه های اینترنتی اقدام به دریافت وجه از حساب مالباختگان می کرد، شناسایی شد .

سردار میرفیضی، خاطرنشان کرد: با هماهنگی های قضائی ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهمه را در منزلش در یکی از شهرستان های غرب تهران دستگیر کردند .

وی با اشاره به کشف مقادیر زیادی کارت عابربانک، سیم کارت های همراه اول و ایرانسل و سیستم های رایانه ای و مخابراتی از منزل متهمه، اظهار داشت: متهمه در بازجویی های به عمل آمده، به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با بهانه فروش اپلیکیشن های مختلف در فضای مجازی اعتراف کرد .

سیدمحمود میرفیضی، خاطرنشان کرد: در ادامه بررسی های به عمل آمده مشخص شد، متهمه با هدایت کاربران به درگاه های پرداخت جعلی، به اطلاعات حساب آنان دسترسی پیدا کرده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز وجه از حساب افراد و واریز آن به حساب یکی از بستگان خود می کرد .

این مقام انتظامی با اشاره به وجود اطلاعات حساب بانکی 130 نفر از مالباختگان در سامانه های رایانه ای و مخابراتی متهمه، گفت: متهمه و همدست وی تاکنون به یک میلیارد ریال کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

میرفیضی با بیان این که، مجرمان با استفاده از شیوه‌هایی مانند استفاده از درگاه اینترنتی مشابه بانک‌ها و نصب برنامه‌های جاسوسی ،با سرقت کلمه‌ی عبور و رمز عابر بانک، به حساب‌های بانکی شهروندان دستبرد می‌زنند، افزود: کلاهبرداران معمولا در مراحل مختلف با طرح پرسش‌های گوناگون و به شکلی کاملآ نامحسوس، اطلاعات محرمانه‌ افراد را به دست آورده و در فرصتی مناسب از آن ها سوءاستفاده می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه از مردم،خواست: پیش از اقدام به خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های الکترونیکی از تجربه‌ی دوستان و آشنایان نزدیک استفاده کرده و از فروشگاه‌هایی خرید کنند که سابقه‌ی ارایه‌ی خدمات مطمئن و مطلوب دارند و هیچ گاه اطلاعات محرمانه‌‌ شامل رمز دوم، شماره‌ شناسایی (cvv2) ، اطلاعات کارت و حساب بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.