کامبیز محسن سلطانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درپی تماس تلفنی یکی از باغداران دشت نظیر بخش کجور مبنی بر به دام افتادن یک قلاده توله خرس در روز گذشته نیروهای یگان حفاظت منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در محل حاضر شدند.
وی تصریح کرد: این توله خرس یکساله با تلاش نیروهای یگان حفاظت از تله رها شد و با توجه به سن کم پس از حضور دامپزشک از طریق بیهوشی، زنده گیری و به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری انتقال یافت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: این توله خرس که با توجه به ظاهر ازجمله دندان و جثه یکسال بود، به‌ دلیل گرسنگی و نبود مادر به مزارع نزدیک زیستگاه خود وارد شد و در تله‌ افتاد.
استفاده از تله های سیمی ضخیم برای به دام انداختن معمولا گراز با هدف حفاظت از مزارع در منطقه شمال کشور معمول است. این تله ها طوری طراحی شده اند که وقتی حیوانی در آن گرفتار شود هر چه بیشتر تقلا کند گرفتارتر و تله تنگ تر می شود که در این صورت صدمات زیادی به حیوان وارد می شود.
آمارهای رسمی نشان می دهد که در سال گذشته 3 قلاده خرس به علت برخورد با خودرو در مسیرهای کوهستانی بخش کجور نوشهر و 3 مورد دیگر نیز از سوی شکارچیان غیرمجاز کشته شده اند.
بخش کجور با جمعیتی دستکم 12 هزار نفر درقالب 64 روستا و 2 شهر در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.
شهرستان نوشهر با داشتن حدود 220 هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و برخورداری از گونه های حیات وحش نظیر مرال، شوکا، کل بز، خرس قهوه ای، پلنگ، قرقاول ، کبک دریایی و معمولی در غرب مازندران واقع است.
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.