سیدمحمد بطحایی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح سالن ورزشی الزهرا در نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این در حالی است که سرانه فضای آموزشی براساس استاندارد باید 8 متر مربع باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به کمبود فضای آموزش و پرورش در کشور، دولت تلاش دارد تا این فضا را افزایش دهد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این میان وضعیت سرانه ورزشی کشور بویژه برای دختران بسیار کم است و لازم است که نهادها و دستگاهها با مساعدت فضای ورزشی خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا در آینده شاهد کاهش مشکلات جسمی و روحی دانش آموزان باشیم.
وی افزود: در راستای افزایش فضای ورزشی نیز تا پایان سال جاری 500 فضای ورزشی در کشور به بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد 250 زمین چمن مصنوعی است.
بطحایی ادامه داد: از تعداد 250 زمین چمن مصنوعی 100 زمین چمن مصنوعی توسط بخش خصوصی و 150 زمین چمن مصنوعی دیگر هم توسط وزارت آموزش و پرورش ساخته می شود.
سالن ورزشی الزهرا مدرسه متوسطه دوم فرزانگان نوشهر روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید.
این سالن ورزشی به مساحت 600 متر مربع و با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران آماده بهره برداری شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران در آئین افتتاح سالن ورزشی الزهرا نوشهر همچنین از آغاز بهره برداری 28 پروژه آموزشی و پرورشی در مازندران همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: برای تکمیل و بهره برداری این پروژه ها 30 میلیارد تومان هزینه شده است.
اداره کل آموزش و پرورش مازندران دارای 180 سالن ورزشی است با این همه سرانه فضای ورزشی دانش آموزان استان از میانگین کشوری پایین تر است.
در حال حاضر میانگین سرانه ورزشی دانش آموزان در کشور 15 سانتی مترمربع و در مازندران هشت سانتی مترمربع است .
وزیر اموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به استان مازندران در همایش فرهنگیان شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت دراردوگاه شهید رسولی نوشهر سخنرانی کرد.
/1295/ 1602/ 1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.